Steelseries Siberia V2 Wit Review

Joshoon 29 december 2010, laatste update op 29 december 2010, 2.492 views

Steelseries Siberia V2 Wit

Pluspunten

• Zeer goed geluid en bass.
  • Perfecte pasvorm.
  • Erg licht op je hoofd.
  • Gaat niet na 10/15 uur dragen irriteren.
  • Goeie driver software bij soundcard met equalizer.

Minpunten

• Is niet 100% earclosed, geluid valt zachtjes te horen door anderen.
  • Kan een verkeerde/kapotte headset tussen zitten.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik heb deze headset met de siberia soundcard besteld op MNM Computers, en ik moet zeggen dat het me zwaar is tegen gevallen.
Ten eerste moest ik erg lang op mijn bestelling wachten, want hij was niet op voorraad en moest wel meer dan een week op mijn pakketje wachten
Ten tweede bij het uitpakken ging het al mis, alleen aan de bovenkant zaten lucht kussentjes, en de rest van de doos was niet beschermd.
Verder leek het allemaal goed te zijn overgekomen.

Ik heb deze headset genomen omdat ik graag een goeie headset wou voor games en muziek, ondanks een vriend van mij ook deze headset had (in zwart), en er ook zeer tevreden over was, heb ik hem ook genomen.

De eerste indruk toen ik hem op me hoofd zette was erg goed, na het installeren van de drivers voor de soundcard, en het goed instellen van de dingen, was ik er vrijwel direct tevreden over.
Mensen konden mij goed en zuiver horen met de microfoon, en de bass van de headset was werkelijk verbluffend.

Na een tijdje gebruik, begon het mij op te vallen dat als ik mijn hoofd bewoog, dat ik aldoor gekraak hoorde aan de rechte kant van mijn oor, dit heb ik een week wezen aanhoren, met de hoop dat het nieuwigheid was en dat het op den duur wel weg ging, maar ter vergeefs.
Ik ben gaan onderzoeken waar het aan kon liggen, en kwam erachter dat er boven de rechter earcup speling zat, schroeven zaten los.
Ik heb deze geprobeerd aan te draaien, maar wouden de schroeven niet vast, corrupte schroeven, want ze draaiden maar door, en gingen niet vast zitten.

Ik wou MNM Computers gaan opbellen, omdat ik het fijner vind om telefonisch dit soort dingen door te geven, en omdat ik het beter vind bij het uitleggen van de dingen.
Op de website gaven ze al aan dat ze telefonisch niet vaak bereikbaar zijn, en inderdaad, ik kreeg ze niet te pakken.
Ik heb moeten emailen met mijn klacht, en er ontstond op den duur een vrij onvriendelijke discussie, er werd mij verteld dat hij dan opgestuurd moet worden, en dat de verzendkosten mij in de rekening word gebracht, wat al aangeeft dat het een prut garantie is.
Ook meldde ze dat als ze de fout niet konden vinden, dat er bij mij 25 euro onderzoekskosten in rekening worden gebracht, en je weet wel hoe dat gaat, het is echt een gebruikers probleem, en niet zo aan de buitenkant te zien, dus ik dacht al gelijk dat ik hem dan zou gaan opsturen, en hun het fout niet gaan zien, kost het mij verzendkosten, onderzoekskosten, en de verzendkosten voor het terug sturen naar mij.
En als ik hem ging opsturen was ik hem misschien ook wel weken kwijt, hier had ik dus totaal geen zin in!

Ik heb de schroeven vervolgens met eigen handen los gehaald, en nagedacht hoe ik het kon oplossen.
Ik had het eerst geprobeerd met papier, om de kraking tegen te gaan, helaas zonder resultaat.
Toen bleef er 1 ding over, en dat was het dicht lijmen met secondelijm, alhoewel zou me garantie hier wel mee vervallen.
Ik heb hem vervolgens wel vast gelijmd, omdat ik de garantie sowieso al prut vond.
De kraking was voorbij, en kon mijn headset weer met plezier gebruiken, alleen een dag later ging de linker speaker in de earcup ook kraken bij hard geluid, maar dit heb ik met blazen op de earcup ook kunnen verhelpen, dus tot nu toe werkt de headset weer goed.

Hoe deze fout bij mij heeft kunnen ontstaan weet ik niet, maar ik heb een voorgevoel dat dit is gekomen door transport, omdat de doos van de headset niet goed beschermt was.
Of ik heb gewoon (opnieuw) met pech een foute headset gehad die er toevallig tussen zat.

Ondanks is die vriend van mij nog steeds zeer tevreden is met zijn headset, en er totaal geen problemen mee heeft, ben ik opzich wel in staat om een nieuwe Siberia v2 headset te gaan bestellen, maar dit keer wel bij Alternate!

Al met al is de headset erg goed, op die ene defect bij mij na dan.
Het geluid is erg mooi bij gamen, en ook gebruik ik de headset bij het maken van muziek, wat na mijn mening ook erg goed lukt!
Hij zit erg licht op je hoofd, en kan hem makkelijk meer dan 10 uur achter elkaar dragen, maar dit kan ook per persoon verschillen.
De pasvorm is erg goed, de hoofdband rekt mee met je hoofd, en zorgt ervoor dat de headset perfect op je hoofd past, wat vaak niet het geval is bij andere headsets, ook zit z'n hoofdband lekkerder op je hoofd dan z'n headset waar het bovenstuk die op je hoofd zit ook de earcups aan vast zitten.

Grote vraag is vaak, sluit de headset het geluid goed af.
Van een headset als deze zou je verwachten dat er bijna niets naar buiten komt, maar in mijn ervaring is dat wel anders.
Als je het geluid zoveel mogelijk wilt dempen voor de buitenkant, is het erg van belang dat de headset erg goed om je oren zit, en het compleet afsluit.
Zodra ik dat gedaan heb, valt mijn muziek vooralsnog te horen door anderen.
Een tijdje terug was ik midden in de nacht hard muziek aan het afspelen, en mijn moeder kon in de kamer naast de mijne de muziek licht horen, lijkt mij niet echt de bedoeling.
Daarin tegen zou je het niet verwachten dat mijn Sennheiser HD 228 het beter doet met earclosed geluid.

Heb jij ook een Steelseries Siberia V2 Wit?

Heb deze ook met een ander soort probleem: wanneer ik het geluid te hard ga afspelen naar de headset toe (niet overdreven), gaat de headset het geluid teruggalmen in de microfoon. De headset heb ik toen voor 80 euro gekocht en is een tegenvallertje.

Verder vind ik de review niet erg diep ingaan op de headset zelf, maar meer om het verhaal eromheen. En 't heeft niet zo'n duidelijke indeling met bijv. kopjes.
Ik heb de review op het laatst wat aangepast gericht op je reactie, ik ben wat dieper op de headset in gegaan.
Dat je het zwakke punt aangeeft is goed, maar ik denk dat het verhaal nog bijna meer zou passen bij een review van MNM computers.

Het garantieverhaal is wel lam, als je deze headset bij MediaMarkt had gehaald dan had je zo een nieuwe uit het schap mogen halen. Steelseries is namelijk één van die merken waarbij dat gewoon kan (weet ik uit ervaring). Er zijn vast wel meer winkels waarbij ze niet zo moeilijk doen daar over.