Specificaties Rad. HD6950 (800MHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

XFX AMD Radeon HD 6950 Review

Soundstorm2010 29 december 2010, laatste update op 29 december 2010, 2.826 views

XFX AMD Radeon HD 6950

Pluspunten

• Mooie behuizing (heb slechtere meegemaakt)
  • Snelheid is ook goed
  • Geluid (is niet erg hoog, hoor hem niet)(mits fancontrol wordt verhoogd)

Minpunten

• 2x 6 pins stroom (goede voeding dus wel nodig)
  • Drivers zijn nog niet optimaal (wordt misschien nog wel beter)
  • Groot (lomp)

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik heb sinds 4 dagen nu deze Videokaart.

Eerst ff wat dingen op een rijtje

* Het gaat hier dus om de 2GB variante. 6950.
* Dit is geen uitgebreide Review
* Links naar benchmarken worden toegevoegd

* VideoKaart

Erg groot. Paste maar net in mijn kast, dus voor de mensen, let eerst op of dit echt past in je kast.
Hij ziet er wel leuk uit, zo'n grote ding daarin, maar toch een beetje lomp :)
(EDIT = De kaart is 26,5 CM lang)

* Drivers

Veel problemen gehad met de nieuwe drivers (10.12) en de hotfix(10.12a)
Heb de drivers van de CD (die mee werdt geleverd) geinstalleerd, en draaied nu perfect.

(zorg er wel voor, dat je met DriverSweeper eerst de ouwe videodrivers weg gehaald hebt)

* Modden/OC

Modden doe ik eigelijk nooit met een Videokaart. Dus weet niet of dit ook gaat met deze kaart.

OC... Ik gebruik nu de Catalyst Drivers (overdrive) om het te overclocken.. Ik kom momenteel maar max tot 840 hmz (wss aankomende weekend ff MSI afterburner ff installeren)

Maar op 840 Mhz wordt de kaart (die getest is met Furmark) tussen de 75 a 80 graden... Wat ik persoonlijk nog wel vindt meevallen)

*Edit.. met MSI Afterburner heeft geen nut bij mij gehad.. Kon niet verder als 840 :(

*Edit: Je kunt nu de HD6950 flashen naar een HD6970 (dit is wel een eigen risico)
Toch geinteresseerd ? Probeer dit dan maar:

* Benchmarken

Benchmarken

Op deze link kunnen er ook andere reviews gevonden worden, dus lees het goed uit ;)

En nog een paar testen gedraaied, met de HD6950 (bios van HD6970)
(Deze testen zijn gedaan op 1280x1024 @ 75Hz)

1ste test (120ms)(Furmark 1.8.2)

GPU = 930 Mhz
Mem = 1400 Mhz

__________

2de test (360ms)(Furmark 1.8.2)

GPU = 930 Mhz
Mem = 1400 Mhz

__________

Meer info (GPU & MSI Afterburner)

* Conclusie

Ben erg tevreden over deze videokaart.. Nu nog een goede monitor en dan ben ik helemaal blij.
Prijs vindt ik nogal prijzig, maar daar tegen over ben ik wel van een HD5770 overgestapt naar een HD6950 en dat is een erg grote vooruitgang (erg goed te merken in games, vele hogere en stabielere FPS)

• Intel Core 2 Quad Q6600 (2,4 @ 3.06~)
  • Gigabyte P35-DS4
  • 2.1 TB Sata II HDD's (Totaal)
  • 2x 2GB Kingston HyperX (DDRII - PC8500)
  • Coolermaster PSU 700 Watt Silent (Plus80)
  • Amtec Ninehundred (v1)
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een XFX AMD Radeon HD 6950?

Hey,

Ik heb gelijk een vraagje, ik zit zelf ook te denken aan deze videokaart ter vervanging van mijn hd 4870 kaart maar wilde weten op welke resolutie jij draait en of deze in jou ogen snel genoeg is voor 1920x1080 vol open te draaien.

K hoor het graag even

Groeten Jeroen
Deze kaart is zeker voldoende voor 1920 x 1080

Groeten
In je review noem je vrijwel alleen negatieve punten en vervolgens is je conclusie: ''Ben erg tevreden over deze kaart''. Of je conclusie klopt niet of je bent de positieve punten in de review vergeten te noemen.

Probeer ook op je grammatica te letten, 'ik vind' is echt zonder t ;).
MSI Afterburner tog? Niet Powerburner?
Try this! z okan je je review nog eens uitbreiden ;)
Er bestaat een preview optie voor reviews. volgens mij istie nog niet af?...
Je zegt de kaart is erg groot. Kun je met een meetlatje eens de cm's aangeven?
Ik heb het net gemeten, en de kaart is 26.5cm lang :)
Dat ga ik vanmiddag/avondt doen, en dan worden er ook wat foto's geplaatst :)
Haha, been there Done THAT :D

Had ik inderdaad kunnen doen, maar veel mensen weten dat al.. maar zal hem gelijk ff toevoegen :)
Draait hij ook goed op 1366x768, want hoger gaat mijn beeldscherm niet :(. En past hij in een CM690 II Basic kast passen?

[Reactie gewijzigd door Fallcorn op 8 januari 2011 19:54]