Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma Review

andreasdtje 22 december 2010, laatste update op 26 januari 2016, 3.480 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma

Goeie headset had beter gekund!

Pluspunten

• 50MM Driver unit
  • Ziet er Gaaf uit
  • Goeie Kabels
  • Analog of USB je kan zelf kiezen geweldig!
  • Sterke Bouwkwaliteit.
  • IJzer headband
  • De nieuwe X-FI opvolger( THX Pro Studio)
  • Klinkt goed in Games.
  • Zachte Kussentjes.

Minpunten

• Teweinig/of niet goed aanwezig Bass
  • Zonder geluidskaart of zonder de USB klinkt deze headset blikkerig.
  • Je moet de software voor de USB zelf downloaden via de website van Creative
  • Je kan de weg beetje kwijt raken in de software als je niet weet wat het is.
  • Geen Microfoon versterker optie.
  • Kwa comfort had het beter gekund bij de oren

Features Score: 4
In deze review ga ik de nieuwe Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma headset met THX Pro Studio reviewen ga het over de bouw kwaliteit hebben en ook over geluidsweergave van de nieuwe headset en natuurlijk de Software!

Meer informatie over het product hier.

Als je niet weet wat THX Pro Studio is hier is een link

Kwaliteit geluidsweergave

Game.

Bij Games was ik erg onder de indruk over hoe de headset klonk bij het gamen komt de 50MM driver goed van pas met de THX TruStudio Surround klonk het goed in games en je kon echt ongeveer wel goed horen waar de vijanden zaten de games die ik er bij heb getest zijn Call of duty Black ops Call of Duty Moderen Warfare 1-2
Voetstappen horen kan je soms een advantage geven zou ik maar zeggen
want als je iemand hoort opeens zou je kunnen zeggen verstoppen zeg maar of je gaat er gewoon op in.

Verder heb ik gewoon 2 andre games getest World of warcraft en Rome Total war en zelfs daar in klonk het enorm goed bij WOW(World of Warcraft) kon je leuk de omgeving horen vogels voetstappjes ectra en bij Rome Total war was het echt als je veel Pijl en boog poppetjes had dat je de Pijlen echt letterlijk langs je oren hoort gaan net als je 9 speakers om je heen hebt.

Muziek/Films
(Zonder de USB getest)
Hier komt meer het negatieve kant van deze headset
Deze headset is totaal niet voor audiophiles(mensen die graag van goeie kwaltijd met muziek en films luisteren)

De headset klinkt zonder all toeters en bellen best wel slecht het klinkt alsof je in een soort blikje zit.

De Treble is veel te hoog en de Mid is neutraal en Bass is bijna niet aanwezig wat enorm jammer is want in het gamen laat hij ze goeie kant wel zien. Maar daar zou je dan ook merken dat het niet super klinkt ze hebben volgens mij misschien meer tijd ingestoken om meer een soort 3D Driver te maken en wat het beste te laten klinken daar bij en dan niet echt opgelet met Hoe hoog de Treble is en hoe afwezigheid de Bass is dit geld zelfde bij films zonder toepassing klinkt deze headset gewoon te blikkerig.

Heb verder Muziek getest met een Ipod met een amplifier die via de line out gaat.
Heb Muziek/films gekeken op een computer met Onboard geluidskaart zonder poes pas.

Daarna heb ik het getest met de USB Geluidskaart die erbij zit
met de software die je moet download van Creative zelf om alles goed te laten werken
klinkt de headset opeens veel beter met de Toepassingen die je kan gebruiken om muziek films en games beter te maken.

THX Software
De Toepassingen die je hebt zijn dit
THX TruStudio Surround
THX TruStudio Crystalizer
THX TruStudio Speaker
THX TruStudio Dialog Plus
THX TruStudio Smart Volume
Equalizer
Voice FX ( kan je stem mee veranderen )
En je kan de Theme van de software en de kleuren aanpassen.

Mensen die bekent zijn van Creative X-FI chipset geluidskaarten kun je ongeveer zeggen dat de THX ongeveer het zelfde doet Kwa wat het bied aan geluid alleen dan iets beter volgens Creative.
Hier is de link van X-FI versie

Verder moet ik wel zeggen dat de THX Trustudio Surround een beter virtual geluid geeft bij gamen dan de X-Fi CMSS-3D wegens dat bij de THX versie het niet zo ver van je af klinkt zoals bij de X-Fi CMSS-3D maar daar in tegen vind ik persoonlijk de X-Fi CMSS-3D beter klinken bij sommige muziek en films.

Microfoon
Niet echt super veel over de zeggen het is ongeveer de zelfde microfoon die ze ook hadden gebruik bij Creative Fatal1ty headset hadden en mensen kunnen me duidelijk en goed horen.

Enig nadeel ervan is niet de microfoon zelf maar de software van THX dat geen optie heb op de microfoon te versterken wegens dat het een Noise Canceling Microphone is en dat je het echt letterlijk bij je mond moet houden zo dat de persoon dat je tegen praat je wel helemaal goed kan horen maar hij sluit verder omgeving geluiden goed weg.

Bouwkwaliteit.

De Bouwkwaliteit van deze headset is best wel sterk hij heeft een ijzer Headband en voelt sterk aan
alleen jammer dat de Oor kasten erg plastic zijn.
Verder is de bouw en de kwaliteit van de kabel erg goed.

Comfort.
Zit lekker de headband zit lekker op je hoofd lekker zacht de enige nadeel dat ik heb is dat ik vaak last heb van headsets aan me recht kant van me oor op een gegeven moment begint het pijn te doen na een paar uurtjes maar dan kan aan mij liggen verder is hij erg comfie en zacht.
En het is geen Over de ear headset maar komt zo gezegd meer tegen je oor aan.

Conclusie.

Deze headset is prima voor gamen klinkt goed en de THX Pro Studio maakt het aff maar
voor mensen die graag muziek luisteren en films willen luisteren kan je het beter afslaan

verder vind ik het Top van Creative Dat ze nu jouw de keus geven of je de USB wilt of gewoon Analog
wegens als alle nieuwe headsets USB zouden zijn en mensen geluidskaarten hebben van Creative of van Asus je zou dan de headset niet kunnen gebruiken maar deze wel wegens de keuzen op Analog en dat vind ik top van Creative.

Verder vond ik het ook vet dat een game headset een 50MM driver hebt want die zie je niet veel verder denk ik dat deze headset een soort bta is voor Creative wegens dat deze headset de eerst headset van hun is dat een 50MM driver hebt en hoop in de toekomst als Creative een nieuwe zou maken dat het beter getuned is wegens dat je een 50MM driver beter kan instellen met geluid dan dat je met een 40MM driver kan.

Wel dit was me review ik hoop dat ik jullie goed heb kunnen informeren dit is me 2e review.
als er verder nog vragen zijn of kritiek punten op me review zou ik het graag willen horen.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma?

Kwaltijd, is dat wanneer er heel veel kwallen aanspoelen op het strandt?
Ik kan zien dat je redelijk je best doet en voldoende informatie probeert te geven, maar iedere keer dat ik begin te lezen erger ik me kapot aan de manier hoe het geschreven is. Sorry hoor maar ik kan hier geen chocolade van maken. Geen pleziertje om te lezen dit. =(
Ik heb deze review al eens gelezen in het engels...
Ik vind het daarom erg min dat dit om zo'n slechte manier is over getypt.
De opbouw was het zelfde maar de zinsbouw veel beter.
Een matige review voor misschien veel beter verdienende headset.
Dat komt, omdat de review schrijver, niet (goed) gebruik maakt van interpuncties (komma's en punten).
klopt ben er niet de beste in.
en heb deze review niet ge copy paste..