Zalman CNPS9500 LED Review

63996 19 september 2006, laatste update op 19 september 2006, 851 views

Zalman CNPS9500 LED

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • zeer goede koeling
  • makkelijk te installeren
  • goede handleiding

Minpunten

• niets

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Sinds afgelopen zaterdag gebruik ik deze koeler inplaats van de Artic Pro7.

De installatie ging zeer snel en gemakkelijk, alleen moest ik wel even het moederbord uit de kast halen om de bracket te installeren maar dat is niet zo'n probleem.

Moederbord is een socket 775 met een C2E erop die ( dpc he :) ) 24/7 op 100% load staat. Met de Artic werd hij minimaal 40 graden maar met deze wordt hij gewoon niet warmer dan rond de 34 a 35 graden ( kamertemp. 21 graden )

Lawaai is heel weinig en dat bevalt mij nog het beste.

Gewoon in 1 woord een supercooler.

Heb jij ook een Zalman CNPS9500 LED?

Waarschijnlijk bedoelt hij socket 775. C2E = Core 2 Duo Extreme? Bovendien is het Arctic en niet Artic
Verder ietwat summier. Het meeste staat er wel in maar kan iets uitgebreider en wat minder in telegramstijl.
Ben ik het ook mee eens, mag wel een stuk uitgebreider imho...
Heb je je Zalman niet verkeerd geplaatst? Zo op het plaatje te zien blaast hij de lucht weer terug in je systeemkast?

Als je hem omdraait gaat de hete lucht via de achterkant naar buiten namelijk...
Hij staat zo goed... Led kant is zuigende kant.
Moederbord is een socket 774 met een C2E
Heb jij 1 pin gemold op je mobo? Socket 774 is nieuw voor mij :)

Gewoon in 1 woord een supercooler.
Dat zijn er 2 ;)
tja moet je nou meer vertellen over dit ding dan ?? hij koelt als een bezetene, maakt weinig lawaai zeker in combinatie met de bij geleverde afstandsbediening. Wel groot ding maar kast is toch dicht dus wgad.

vandaag nog 2 besteld om op de andere c2's te doen.

en ja de c2e is dus de core 2 extreme :)
Het gaat er niet zozeer om wat je erover kunt vertellen. De vraag is of het iets toevoegt aan de vele reviews die er al zijn. Het ligt anders als er nog (bijna) geen informatie over dat product te vinden is. Ik begrijp dat je een nieuwe aanwinst wilt delen, maar je moet er wel wat zinngs/inhoudelijks/nieuws over kunnen vertellen.
Hoe dan ook, ik merk wel dat je heel handig bent met hardware (een mobo uitbouwen is voor sommigen een brug te ver :*), dus als je die handigheid in reviews verwerkt en een beetje op je spelling let, kunnen we nog wat verwachten. Succes ermee!