Specificaties Socket 775 met Intel 975X chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P5W DH Deluxe Review

Nonkel pleuris 13 september 2006, 1.764 views

Asus P5W DH Deluxe

Pluspunten

• uitstekende compatibiliteit met alle onderdelen (TV kaarten en geluidskaart)
  • goede wifi kaart
  • lay-out
  • zeer snelle chipset

Minpunten

• mag wat goedkoper zijn
  • afstandsbediening geeft steeds vastlopers
  • mb chipset wordt warm
  • de frustratie dat de asus site zo traag werkt als er veel nieuwe drivers moeten gedownload worden.

Layout Score: 4
Bij de zoektocht naar een nieuw moederbord was de keuze van fabrikant snel gemaakt: Asus! Mijn persoonlijke ervaringen met andere merken waren steeds slecht. Echter elk asus bord dat ik ooit gekocht hebt werkt nog steeds. Hoewel sommige borden ondertussen wel door hun nieuwe eigenaar in de vuilbak zijn gegooid.

Voor mij was het noodzakelijk om minstens 4 PCI sloten te hebben, of 3 en een wifi on-board. Hierdoor vielen de andere uit de 975X familie af.

Ook was het belangrijk om voldoende schijven (op dit moment zijn het er al 6) aan te kunnen sluiten.

Dus de P5W DH deluxe was gekozen. Samen met een Coolermaster stacker, Nvidia 7600 GS, 2 Gig ram en een intel E6600 als hoofdonderdelen kon de pc ineengestoken worden.

Gelukkig was er geen biosupdate nodig om de E6600 goed te laten werken. De lay-out van het bord maakte het makkelijk om vrijwel alle onderdelen handig aan te sluiten. Juist de samenspraak van de jmicron met mijn maxtor sata 200gb's zorgde voor wat onverwachte probleempjes.

De passieve koeling van de northbridge samen met de decoratieve oplossing van de heathpipe werkt niet echt goed. Zonder een fan er goed laten over blazen werd snel boven de 50. Het is toch wat frustrerend dat de cpu zuinig en koel blijft (ongeveer 2 graden warmen als de omgeving als de pc niet veel doet) en de mb chipset steeds boven de 40 blijft. Dit laatste met voldoende frisse lucht.

De meegeleverde afstandsbediening is iets wat voor mij toch mag weggelaten worden. Ze ziet er leuk uit, en de ontvangst werkt goed. Echter ik krijg bij gebruik zeer veel vastlopers.

Zoals zo vaak met "high end" computeronderdelen is het het beste om zoveel mogelijk drivers van internet te halen. De meegeleverde drivers voor wifi bv geven maar een maximum internetsnelheid van 100kb/s.

Heb jij ook een Asus P5W DH Deluxe?

ik vindt 40 graden nog vrij koel. als je ziet wat de nforce al met actieve koekling doet.

je northbridge is dus gewoon normale temperatuur.

voor de rest goede survey
Bedankt,

40 (is trouwens meestal 42 of 43) is met een 12cm van ipv een 8cm in het zijpaneel van de stacker. En er zitten ook nog 2 aan de voorkant in de 4 in 3 modules. Zonder die zat ik om +/- 50. Dan maakt asus probe veel lawaai. En dat toch in een ruime kast.
Mooie survey, zat erop te wachten omdat ik hem ook wil aanschaffen icm. 6600.

Zou je eens met PCmark05 de CPU score willen meten? Ben ik wel benieuwd naar.

En in welke winkel heb je het moederbord gehaald? Dit ivm. de goede biosversie. :Y)
Bij Azerty krijg je hem met de goede bios versie ;)

Ik denk dat er geen/weinig shops zijn die hem nog met een oude bios verkopen.