Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT Review
Ik heb deze kaart een week geleden gekocht bij Alternate samen met de rest van een nieuw systeem. En omdat ik toch al wat tests heb gedraaid en er nog geen product survey was van dit product heb ik besloten deze te plaatsen. Zodat anderen er ook wat aan hebben. Features: Dual Link DVI, TV-Out, SLi en PureVideo. Helaas heb ik geen mogelijkheid gehad en zal deze ook niet krijgen hoe het geheel presteerd in sli ivm met het feit dat deze kaart op een crossfire bord zit. Hoeveel kracht heeft het beestje: De pestaties zijn helemaal zoals ik had verwacht. De kaart speelt de nieuwste spellen zelfs oblivion op de hoogste reso met alle mogelijke eye candy aan vloeiend. Het moet flink druk worden wil ik het merken dat het wat minder gaat. En...
Pluspunten
Wordt niet te warm Goede kwaliteit koeler je merkt dat hij erop zit. Prestaties lage geluidsproductie
Minpunten
Prijs Grootte King kong opdruk
Eindoordeel
Features:
Dual Link DVI, TV-Out, SLi en PureVideo. Helaas heb ik geen mogelijkheid gehad en zal deze ook niet krijgen hoe het geheel presteerd in sli ivm met het feit dat deze kaart op een crossfire bord zit.
Hoeveel kracht heeft het beestje:
De pestaties zijn helemaal zoals ik had verwacht. De kaart speelt de nieuwste spellen zelfs oblivion op de hoogste reso met alle mogelijke eye candy aan vloeiend. Het moet flink druk worden wil ik het merken dat het wat minder gaat.
En natuurlijk heb ik ook wat scores om in te vullen:
In 3dMArk05 behaalt deze kaart ik een gemiddelde score van 12058.
In 3D mark 06 haalt deze kaart gemiddeld 6652 punten.
Naar mijn insziens is dit een zeer goede prestatie en in ieder geval vele malen beter als mijn vorige 6600gt kaart
De temperatuur hangt gemiddeld idle rond de 40 graden en stressed komt deze rond de 60 te hangen. Ligt aan het weer.
En dan de prijs:
Ja deze is een stuk minder aantrekkelijk. Ik heb voor deze kaart 499,- euro neer moeten leggen wat voor de meesten toch behoorlijk te voelen is. ( ik heb m wel voor wat minder door middel van korting maar dit is de normale verkoop prijs.) En dat is bij mij dan ook het geval. Al moet ik zeggen dat de kaart het zeker weten waard is. En deze dan ook absoluut niet onderdoet voor de concurrent de x1900xtx.
Ik heb deze kaart gehaald ipv de 7950 omdat het teveel gedoe is naar mijn zin om deze werkend te krijgen op een 975x chipset die ik in mijn bezit heb. aangezien deze crossfire is en ik daardoor dus gehackte drivers nodig zal hebben
Tevens heb ik uit overwegingen deze kaart niet genomen omdat deze nogal instabiel is. Ik ben op mijn werk meerdere gevallen tegengekomen waar de 7950 defect was omdat een core door hitte uit valt. Dit komt in t algemeen mij te vaak voor dat deze terug komen. En ik had niet echt zin om daardoor 2 uur te moeten wachten bij de service afdeling
Ik wilde simpelweg dus een kaart halen en hier tot dx10 geen omkijken meer naar hebben.
Ok Deze kaart is onderhand naar mijn broertje gegaan en die is er zeer blij mee als vervanging voor zijn 7800gtx.
De 7900gtx is bij mijzelf vervangen door de xfx 7950 gx2 xtreme. Hierover binnenkort een nieuwe survey.
Heb jij ook een Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (22)
Ik heb anderhalve week geleden, ook voor 499 euro, een Gigabyte 7950GX2 gekocht, óók bij Alternate. Dat is zéker 1/3 meer snelheid voor dezelfde prijs.
Niet dat je met de 7900GTX geen snelle en mooie kaart hebt, integendeel zelfs, maar voor hetzelfde geld had je toch veel en veel beter voor de 7950GX2 kunnen gaan?
Ben er van overtuigd dat je deze kaart ook misschien wel iets te snel heb gekocht.
Want € 499 euro jeetje man kijk inderdaad dan maar naar uploader Gigabyte 7950GX2
Dat zegt in mijn ogen wel genoeg .
Stroomverbruik (200 Watt stressed)
84watt zul je bedoelen. Dit is helemaal niet hoog, een X1900XTX doet bijvoorbeeld al 120watt...
Dat vertaald zich naar ongeveer 20fps meer in bepaalde games, wat ik dus zéker wel de moeite waard vindt. En je hebt idd gelijk, dat is wel iets meer dan 1/3 ja.
Maar goed, deze man heeft een nette kaart gekocht, alleen in het vervolg wel even de pricewatch in de gaten houden, en ook een beetje orientatie zou geen kwaad kunnen
En ja ik heb hierbij een geheel nieuw systeem gehaald. Omdat mijn oude systeem s478 niet meer up te graden was .
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn