Philips Prestigo SRU9600 Review

Bigg Balls217Newbie 5 september 2006, 1.966 views

Philips Prestigo SRU9600

Pluspunten

• mooi design (persoonlijk)
  • makkelijke setup
  • touchscreen werkt goed
  • learn functie
  • prijs

Minpunten

• Slap aanvoelend scroll wieletje
  • lich van het touchscreen overdag.
  • Misschien wat groot/log

Configuratie Score: 5
Na lang twijfelen tussen de Philips RC9800i en deze heb ik toch besloten om deze aan te schaffen. De RC9800i is zonder twijfel een mooiere afstandsbediening en waarschijnlijk ook beter, alleen hij is 6 keer duurder! Misschien in de toekomst...

Ik heb de afstandsbediening nu een week in huis en ik moet zeggen dat hij goed bevalt. De installatie procedure is simpel en kan in het Nederlands. Zodra je de afstandsbediening aanzet vraagt hij wat voor apparaat je wilt instaleren en van welk merk. Vervolgens gaat de ab een x aantal combinaties proberen en wanneer jouw apparaat 'uit gaat' dan heb je de goede combinatie. Mocht jouw apparaat er niet tussen zitten dan kan je altijd hem zelf toevoegen met behulp van de 'learn' functie. Je kan je oude ab namelijk tegenover de philips ab houden en die 'kopieert' dan de knoppen.

Ook het scroll wieletje is handig alleen voelt die wel erg slap aan en erg gevoelig. Dat had wel wat steviger gemogen en er had ook wel wat meer weerstand bij het draaien in mogen zitten.

Erg mooi is ook hoe de knoppen worden weer gegeven in het touchscreen. Het touchscreen werkt overigens zeer goed alleen mis je wel de knop zelf, dus op gevoel zappen wordt wat lastiger.

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat je de knoppenlayout niet kan veranderen. De knoppen staan op een bepaalde volgorde op het touchscreen en daar kan je niks aan veranderen. Het zal wel iets met de techniek van het weergeven te maken hebben want het lijkt erop dat alle 'plaatjes' van de knoppen in de ab zitten en niet een soort van softwarematige afbeelding zijn. De verlichting van het touchscreen is wat onduidelijk overdag als het licht van buiten in de ab valt, klein minpuntje.

Houdt er wel rekening mee dat de ab groter is dan de plaatjes op internet doe vermoeden. Het is een vrij logge ab maar door het imo mooie design valt daar prima mee te leven. Zelf vind ik de ab wel wat van een zwarte ipod hebben, maar dan minder snel krassen. Verder kan ik nog weining over de duurzaamheid zeggen omdat ik hem gelukkig nog niet heb laten vallen.

Heb jij ook een Philips Prestigo SRU9600?