Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (S-PVA, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart Review

Geckow 27 augustus 2006, 1.359 views

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart

Pluspunten

• Grootte
  • Stabiliteit (geen gewankel)
  • PIP-functie
  • Ingebouwde USB-hubs / cardreaders

Minpunten

• Kapotte (sub)pixels
  • Hoeveelheid snoeren

Ontwerp:
De monitor is uiteraard vrij fors, maar komt desondanks niet bulky over. De voet is erg solide. Ik had alleen gehoopt dat de monitor beter in hoogte verstelbaar zou zijn. Deze kan versteld worden van de schermrand op de voet tot ongeveer 17 cm daarboven. Ik heb echter het scherm het liefst op ooghoogte, wat helaas niet mogelijk is.

Beeld:
Erg goed instelbaar: rijke kleuren, goed contrast. Ook leuk is dat het scherm presets heeft voor handelingen als textverwerken of fotobewerking. Een pluspunt is ook de PIP (Picture In Picture) functie waarmee je twee inputs tegelijk kunt bekijken.

Pixeldefecten:
Het is in mijn ogen schandalig dat het nog steeds zo moet zijn dat je dure monitor pixelfouten bevat.
Het eerste exemplaar wat ik van Dell opgestuurd kreeg had 2 kapotte subpixels en 1 compleet niet werkende pixel, iets rechts van het midden (op een kluitje). Als je dan contact opneemt meldt Dell dat fouten kunnen voorkomen, en dat het bij het type product hoort. Echter staat er geen duidelijke richtlijn op de website, maar bij doorvragen (zeuren) willen ze hem wel omruilen (zonder extra kosten).
Het tweede exemplaar dat ik kreeg heeft helaas OOK defecte subpixels. Eentje bovenin (vaak in de titelbalk) en eentje links onder (4cm boven de rand). Helaas houdt Dell het bij één keer omruilen, en is het alternatief de koop te ontbinden (wet Koop op Afstand). In dat laatste geval kost het je alsnog een kleine 70 euri verzendkosten ...
Omdat de monitor wel goed bevalt heb ik ervoor gekozen hem toch maar te houden, maar erg leuk vind ik het niet.

Een ander minpunt vind ik de hoeveelheid snoeren. Het zou mooi zijn als slechts een enkele kabel naar de monitor nodig was. Dit kan met een uit het zicht te plaatsen doosje wat de power+vga+dvi+usb+sound bundeld.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart?

Je hebt het hier meer over kapotte pixels dan over het product zelf!
Hoe goed gaat deze monitor om met niet native resoluties? Ben je verplicht om 1:1 te draaien of is de interpolatie goed genoeg voor games? Zou gpu-scaling wel goed genoeg zijn?
Je hebt het hier meer over kapotte pixels dan over het product zelf!
Wil je anders een uitwijding over hoe de knopjes aanvoelen? Je koopt een monitor voor het beeld, en als daar fouten in zitten (kapotte pixels) dan is dat een grotere doodsdoener dan dat de helderheid niet super is (IMHO).

Stel een vraag, en ik zal deze beantwoorden.
Ligt eraan welke niet-native resolutie je probeert weer te geven: het is een breedbeeld scherm, en een traditioneel formaat (like 800x600) wordt daardoor 'gestretched', iets wat tijdens een spel in mijn ogen een no-go is.

Een niet-native breedbeeld resolutie gaat prima. Uiteraard is de absolute scherpte van text weg, maar tijdens games merk je hier weinig van. De gebruikte interpolatie-techniek is in ieder geval beter dan de monitoren die ik hiervoor had: een Liyama, Samsung en Belinea.