Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones Review

Xenophoben 5 november 2010, laatste update op 5 november 2010, 544 views

Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones

Pluspunten

• Goede surround
  • Vol geluid
  • Mooi uiterlijk
  • Beste van zijn klasse

Minpunten

• Zwakke constructie
  • Langdurig gebruik oncomfortabel

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Hoor een tegenstander voordat hij jou in de smiezen heeft. De Razer Barracuda HP-1 Gaming Headset is een extra set oren waardoor geen virtueel muizengetrappel, schot in de verte of vallende speld jou meer ontgaat. De headset hoort alles en geeft feilloos in 7.1 surround sound de posities weer van onwetende vijanden. Met acht ingebouwde drivers gaat geen geluidje ongemerkt voorbij; zes houden de middenhoge frequenties in de peiling, terwijl twee de bas in de smiezen hebben. Reken er dus maar op dat enorme explosies en vette soundtracks uit de headset knallen. En galmt alles een beetje te hard uit de speakers? De volume is snel te regelen met de volumeregelaar ge´ntegreerd in de twee meter lange, bijna oxidevrije koperkabel. Hiermee is zelfs elk kanaal apart af te stellen. Ik ga nu kijken of deze woorden nou echt waar zijn.

Uiterlijk:
De Razer barracuda is een heel opvallende headset. Op een lan party zal je snel herkend worden door de blauwe verlichting in de headset. Ik persoonlijk vind het een mooi design.

Comfort:De beugel die over je hoofd loopt is groot (groot genoeg voor mensen met groot hoofd). De headset heeft vrij kleine oorschelpen , waardoor mensen met grote oren mischien last kunne krijgen van je oren. Na langdurig gamen (+4 uur ) begin je je oren wel te voelen. Dit heb ik bij mijn sennheiser en 5hv2 nooit gehad dus dit vind ik wel tegenvallen.

Functionaliteit:
Een 7.1 headset. Welke gamer droomt daar nou niet van ? Is het echt zo geweldig als men beweerd? Een simpel woord. JA! In het beginnen is het erg wennen. Je zal de eerste minuten je positie helemaal opnieuw moeten vinden in je omgeving. Deze headset heeft bij verre de beste positionering die ik ooit op gehad heb. Deze headset valt in de topklasse en heeft concurrenten als de steelsound 5hv2 , Icemat Siberia. Deze headset heeft veel betere geluidskwaliteit dan zijn concurrenten. Het geluid is mooi vol en voldoet voor games goed. Als je echt een muziek headset wilt zou ik toch een sennheiser aanbevelen maar, aangezien mensen die deze headset kopen wel erg serieus veel geld over hebben voor een gameheadset neem ik aan dat ze dat doen voor het gamen. Ik heb ook een surround boxen set. De logitech Z-5500 en ik moet zeggen. Met deze headset hoor je nog beter de positie van je tegenstander dan met een echte 5.1 boxen set. Ik vind daarom deze headset op dit punt zeer geslaagd

Bouwkwaliteit:
Ik denk dat dit mischien wel het grootste minpunt is aan deze headset. Na 2 weken is bij mij een schroefje in de oorschelp zelf losgeschoten en mijn headset kapot gegaan. Gelukkig kreeg ik meteen een nieuwe, maar de constructie is niet super stevig. De constructie is functioneel maar zwak. Ik heb al veel headsets gehad maar deze was als eerste kapot. Nu heb ik al weer 2 maanden mijn nieuwe en deze bevalt wel goed. Ik denk als je voorzichtig bent dat hij niet snel kapot gaat. Ik denk dat ik pech heb gehad met mijn eerste maar de constructie is niet echt sterk. Hoe dan ook je mag voor een headset van meer dan 100 euro wel verwachten dat hij stevig is.

Prijs:
Ik vind de headset duur. De goedkoopste vind je voor 105 euro.

Beoordeling:

Functionaliteit 9/10
Bouwkwaliteit 4.5/10
Gemiddelde score: 7.75

Deze headset is gebruik in samenwerking met Creative Audigy 2 ZS

Heb jij ook een Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones?

Ik vind de headset duur. De goedkoopste vind je voor 105 euro.
De pricewatch geeft toch echt 72,95 als goedkoopste prijs aan. Zou dat, voor jouw gevoel, een beter passende prijs zijn? Ik zat namelijk ook naar deze headset te kijken, maar de prijs viel mij wat tegen.

Ik ben niet zo bekend met headsets, maar ik lees nogal verschillende reviews. De ene keer lees ik dat het een 5.1 kanaals headset is, de andere keer 7.1. :?

[Reactie gewijzigd door Brainsnack op 5 november 2010 14:13]

maakt in het algemeen niet zo veel uit, vaak doen normale stereoheadsets het zelfs beter met gevirtualiseerd 3D 5.1/7.1 geluid dan "echte 5.1/7.1" headsets
Zelf deze headset niet getest wel in de hand gehad, moet zeggen dat hij bij mij ook echt heel goedkoop aanvoelde, en ook heel fragiel, voor de rest redelijk leuk design, alhoewel ik aan de andere kant vind dat razer zich vaak probeert te redden met overal maar wat lichtjes in te stoppen..

voor de rest kun je
Deze headset is gebruik in samenwerking met Creative Audigy 2 ZS
gewoon boven invullen :)

Verder rvraag ik me waarom je niet bijvoorbeeld voor de Sennheiser PC-350 bent gegaan? dit is toch wel een van de toppers op het moment, of miss wat goedkoper de Siberia V2
Sorry de review heb ik al een half jaar geleden geschreven... toch wou ik hem graag delen (ook op tweakers).
Ik heb op dit moment een logitech g35. Die headset is een stuk beter(ook duurder)
Ik zou deze headset niet kopen voor meer als 55 euro. Er zijn betere varianten te koop voor meer als 55 euro.