Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

brunoximus 3 november 2010, laatste update op 3 november 2010, 1.026 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Snel, betrouwbaar.
  • Mac-adres een vast ip-adres geven
  • DYNDNS

Minpunten

• Firmware updates iedere keer bij het inloggen. (kun je uitzetten).

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb ongeveer een half jaartje deze router in mijn bezit. Ik heb slechts een beperkte kennis over netwerken en ict, maar zelfs met twee vingers in mijn neus kon ik deze router configureren. Thuis heb ik drie macjes, een QNAP Nas, een PS3, een windows 7 desktop, een netwerk printer en wat handheld spul (iphone / ipad). Dit communiceert allemaal snel en probleemloos onderling, ook wireless via G en N. De optie om een mac-adres aan een vast ip-adres te koppelen is ideaal. Mijn PS3 draait nu in een DMZ en mijn Nas kan ik vanuit het WAN bereiken via de ingebouwde dyndns functie en portforwarding.

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

Meer advertenties

Waarom heb je deze specifiek gekocht? Aangezien deze nogal prijzig kan zijn voor een normale gebruiker.
Mijn oude router was overleden en binnenkort komt er glasvezel bij mij in de wijk. De hoge snelheid van de WAN-poort was voor mij de doorslaggevende reden voor aanschaf.
Bekijk de overige reviews maar eens. Staan er de nodige hier op tweakers.

Ikzelf heb deze een jaar geleden ook gekocht, voornamelijk vanwege de hoge WAN to LAN snelheden. Ik kon met mijn oude router niet de volledige snelheid halen. Momenteel haal ik de volledige 120Mb die de provider belooft.

Nadelen voorzover mij bekend:
- Geen ondersteuning van ipv6 (hopelijk in toekomst verholpen door firmware update).
- Geen dd-wrt firmware ondersteuning (persoonlijk niet zo een heel groot nadeel).

[edit] router ondersteund blijkbaar inmiddels wel dd-wrt. Hoewel nog niet geprobeerd of opgezocht, verwacht ik dat deze firmware ook ipv6 ondersteund [edit]

[Reactie gewijzigd door Dickster op 3 november 2010 20:45]

Eh, DD-WRT is gewoon beschikbaar voor de WNDR3700 hoor :)

Zie: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700
En ook: Netgear WNDR3700N
Dat was nieuw voor mij.

Ga binnenkort eens kijken. Op mijn vorige router (WRT54G) had ik ook DD-WRT staan. Heb het nog niet nagekeken, maar verwacht dat de dd-wrt firmware ook ipv6 ondersteund.
DD-WRT ondersteunt IPv6, maar het staat standaard uit dacht ik. Aanzetten via Admin interface d.m.v. simpele radio button.