1 review

Thrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart

€ 329,-
Specificaties Stuur (met stuurbasis) voor de PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox series S|X - Bekijk alle specificaties

Thrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart Review

SweeneyToddler 20 januari 2023, laatste update op 20 januari 2023, 1.335 views Product gekocht

Thrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart

Als upgrade voor de Ferarri f1 Wheel Add-on (waarbij de knopjes niet draaien en de plaatjes stickers zijn heb ik dit product gekocht. In één woord; geweldig.

Pluspunten

• Zeer hoge kwaliteit, helder scherm en werkende knoppen
  • Zwaar product, ligt goed in de handen en alle knoppen zijn simpel bereikbaar ook tijdens het rijden/sturen
  • Optie om via WiFi live telemetrie bij te houden of op te slaan voor later is geweldig, zeker voor deze prijs

Minpunten

• Het stuur komt standaard met prima schakelflippers, echter is de aanschaf van de chromen flippers bijna een must
  • De draaicirkel is echt puur bedoelt voor F1 races, hiermee kun je geen Rally rijden
  • Het stuur is enkel geschikt voor Thrustmaster Wheelbases

Op deze foto is hopelijk goed te zien hoe zorgvuldig het stuur verpakt is. Kwaliteit staat dan ook echt voorop.

Eenmaal uitgepakt is in de doos het stuur te vinden, een Thrustmaster membership card, een usb-c kabel, handleiding / garantie en de schakelflippers. Jammer vind ik het persoonlijk dat de normale meegeleverd worden en de zwaardere chromen flippers los bestelt moeten worden voor een behoorlijke prijs (ik geloof 79 euro destijds). Echter werkten deze prima en zou ik niet goed weten waarom een upgrade noodzakelijk zou zijn.

Aan de achterkant is de bekende quick release aansluiting van Thrustmaster aanwezig en dit is echt handig mocht je naast f1 games ook fan zijn van bijvoorbeeld rally games; met dit stuur gaat dat namelijk absoluut niet lukken.

Het is immers niet voor niets een directe replica van het officiële stuur waarmee Ferarri racet (mocht je wel eens een onboard race zien van een F1 Ferarri - er is letterlijk geen verschil te ontdekken betreft de looks.

Het prijsverschil is te wijten aan de materialen die Ferrari gebruikt voor hun F1 wagens en de software die daar nog beter is en uitgebreider en ongetwijfeld wat geheime zaken waar ze geheimzinnig over doen. Logisch natuurlijk. Toch zijn de opties van dit stuur ongekend, zeker voor deze prijs.

Zo is het mogelijk om direct via WiFi telemetrie gegevens naar je pc of telefoon te sturen om bijvoorbeeld te kijken waar je te vroeg of te laat op de rem trapt. Ik schat dat vanaf het moment dat ik dit stuur ging gebruiken mijn rondetijden direct een seconde sneller waren en na 1.5 week reed ik zo’n 2 a 2.5 seconden sneller per ronde.

Dat bezorgde me letterlijk overwinning na overwinning want ik startte continu op pole en - nu komt het volgende aan dit stuur - ik kon mijn rembalans veranderen, mijn delta tijden live zien op het mooie display en constant mijn banden in de gaten houden - alles op het stuur. Kortom letterlijk een gamechanger.

De opties zijn eindeloos en het stuur is wat prijzig en als beginner zou ik dit niet aanraden, als meer serieuze hobbyist is het wel geweldig. Alle opties zorgen voor een veel grotere immersive beleving van het racen.

Kortom, ik ben overwhelmed aan positivisme en schrijf dit uit eigen beweging. Het enige minpunt is dat het voor zover ik kon uitzoeken enkel bruikbaar is binnen een Thrustmaster setup.

Heb jij ook een Thrustmaster Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition Zwart?

Volgens mij is het verboden om met blote voeten te rijden
Doe ik ook zeker niet, ik maakte puur even een foto, ik stond ook stil in first gear hiervoor dus ik was niet aan het rijden. Totaal niet gezien dat mijn voeten zichtbaar waren ;) Dank je voor je goede punt want dat kan serieus gevaarlijk zijn. Ik heb direct de foto’s aangepast ;). Nogmaals bedankt :)

[Reactie gewijzigd door SweeneyToddler op 20 januari 2023 16:49]

Oh maar het was eigenlijk gewoon maar een grapje, ik vond je teen eigenlijk een prima aanvulling op het geheel, dat ik met plezier heb gelezen overigens, ondanks dat ik niet game. De tech blijft altijd leuk, en die teen :+
Oh haha, nou anyway ik heb hem er toch afgehaald want de pedalen zijn vrij scherp en je kan je lelijk bezeren wanneer je uit zou schieten. Dus nooit doen, was oprecht blij met je grapje dus win win situatie! Dank je verder overigens het was mijn eerste review, ik heb een kamer vol en niet heel veel te doen dus dacht eraan om maar eens te beginnen met het schrijven van wat reviews. Fijne dag/nacht verder!