Asus WL-138gE Review

dahei 11 augustus 2006, 341 views

Asus WL-138gE

Pluspunten

• De enige positieve eigenschap van deze kaart is de lage prijs.

Minpunten

• Zeer slecht bereik. Ik heb er echt niets aan...

Ruim een jaar geleden heb ik deze netwerkkaart gekocht omdat ik een extra pc wilde voorzien van een Wlan verbinding. Na het installeren bleek dat het bereik van deze kaart (eigenlijk de ontvangst) erg belabberd was. Waar mijn andere kaart 98% ontvangst had, had deze maar 10% en viel het signaal snel wegl.
Ik heb het maar even laten zitten en heb een paar weken nadat ik deze kaart heb gekocht ook een nieuwe router gekocht. Hierbij was het signaal ook zeer slecht. Ik heb daarna bij de winkel deze kaart omgeruild voor hetzelfde type (maar dan een nieuwe revisie) en ook deze had dezelfde problemen.
Inmiddels zit er een belkin kaart in en die doet het wel goed!
Mijn conclusie is dat het ook echt alleen maar aan deze kaart kan liggen. Ik zit nu nog steeds met een kaart waar ik niets aan heb... (maar dat is mijn eigen schuld :) ).

Heb jij ook een Asus WL-138gE?

weet je zeker dat je het over de WL138gE hebt en niet over de WL138g ?

deze twee hebben namelijk allebei een andere chipset (marvell en broadcom)