Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

Atzpac.Yin 8 augustus 2006, 901 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• ziet er goed uit

Minpunten

• hanteerbaarheid
  • vormgeving
  • plaatsing muisknoppen
  • "geluidloze" teflon-voetjes (maakt hoop kabaal op Razer exact mat)
  • overgevoelige knoppen
  • te uitgebreide software
  • prijs (uiteraad naar tevredenheid)

Ergonomie: indien je 2 buttons 1 scroll gewend bent, is dit absoluut een afrader. Muis went dan niet zo snel gezien de irritante zijkanten (anti-slip) waardoor hij niet lekker in de hand ligt en de twee pink-knoppen dan in principe onbruikbaar zijn (tenzij je hele kromme pink of 6e vinger hebt). Zeg nou eerlijk, hoe bedien je een knop die halverwege je pink ligt en waar je niet bij kan komen gezien de brede zijkanten?

Functionaliteit:Knoppen te gevoelig, vooral irritant bij aimend-lopen. Je raakt vaak je aim kwijt! Ook per ongeluk verkeerde knop indrukken komt vaak voor (duimknop). Maar ja, deze uitschakelen maakt het kopen van een 7-knops muis overbodig natuurlijk...
Teflon voetjes te ver in het midden geplaatst waardoor de muis kan kantelen. Teflon voetjes maken wel degelijk geluid in combinatie met een beetje muismat (Razer Exact mat).

Precisie: Tsja, zou goed moeten zijn als je de muis kan hanteren. Ik presteer nu minder goed dan met mn ouderwetse optical met een spijkerbroek eronder..

Vormgeving: Mooi, dat zeker. Maar daar koop je geen muis voor.

Drivers&ondersteuning: Aardig karweitje om te upgraden. Te veel software met onbruikbare handleiding. Geeft geen tips/goede uitleg of iets dergelijks.

Prijs: is resultaat van eigen ervaring. De één vindt het een goede prijs, mijn inziens te duur voor wat je krijgt.

Algemeen: Koop geen Razer CH indien je de 2-buttons 1-scroll gewend bent en dan verwacht direct te "pownen".
De muis hanteert dan heel afwijkend en de knoppen zijn uber-gevoelig. Dit kan tot veel frustraties leiden tijdens het gamen.
In dat geval adviseer ik je om gewoon lekker je toetsen van je keyboard te gebruiken aangezien deze net zo snel reageren maar minder gevoelig zijn.

Indien je wel gewend bent om met een heel scala aan muisknopjes en leuke lichtjes te gamen, dan zou dit wel een leuk hebbedingetje kunnen zijn. Echter ik ben niet zo'n gebruiker dus kan hier weinig positiefs over zeggen.

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Hoe lang heb je de Razer muis nu in het bezit?
Zelf heb ik hier een Razer Diamondback en Logitech G5 maar voor beide muizen geldt dat je echt een maand nodig hebt om er helemaal aan te wennen. Als ik jouw verhaal zo lees heb je de muis nog geen week. Toen ik mijn Diamonback een week had vond ik het ook een slechte muis. Inmiddels heb ik de Diamondback al een jaar en de G5 heb ik een maand of 2 maar de Diamondback is qua vormgeving en acuraatheid beter dan de G5. Mijn Diamondback heb ik dan ook een responsetime van 1ms (1000Hz) ipv 2ms (500Hz) bij de G5.

Wat dat betreft ondersteun ik deze onderbouwing ook volledig.
Je mag me eventueel een mailtje sturen als je de muis wil ruilen voor een Logitech G5. ;) (to_Detmer87 @ hotmail.com)
Add to that dat hij waarschijnlijk van een 400 dpi muis afkomt.

Ik denk ook dat hij hem misschien net een paar dagen heeft : IMHO kan je dan geen mening erover hebben.

Zelf deed ik er 2 weken over om aan desktop gebruik te wennen en 1 maand voor het gamen.

Ik game vrijwel alleen in het weekend dus als je aardig wat gamed per dag dan moet een week of 2 voldoende zijn.
ik ben het iig volledig eens met de gevoeligheid van die knoppen, want ik drukte ze ook per ongeluk op de meest vreemde momenten in. Ze moeten gewoon net wat meer weerstand hebben.
Ik ben zelf ook de trotse bezitter van deze muis, en nou vroeg ik me af wat je bedoelde met"hanteerbaarheid"?
Het klopt dat je nu een muis hebt die werkelijk reageert.

Ben van een Microsoft intelli mouse explorer 1.0/2.0/3.0 naar een logitech mouseman dual optical naar de copperhead, de laatste stap was een wereld van verschil.

Ikzelf heb groote handen en ben erg tevreden met de vormgeving.
Ik speel zelf al een jaartje of wat met mijn Diamondback en heb ook een Copperhead onder mijn hand gehad (niet als eigenaar overigens) en Razer muizen vereisen flink wat gewenning! Schrijf deze review over 3 weken opnieuw en ik kan je verzekeren dan hij er dan anders uitziet. Want je kan een muis simpelweg niet na een weekje al beoordelen...

(Bij bovenstaande ga ik ervan uit dat je de muis niet langer dan een week in je bezit hebt. Is dat wel zo, blijf dan vooral weg van Razer want al hun muizen lijken erg veel op elkaar.)