Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router Review

devilkin 10 juli 2006, 463 views

Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Opensource
  • Alternatieve firmwares

Minpunten

• Officiele firmware is nogal beperkt

Beheerbaarheid Score: 4
Deze router gebruik ik in WDS mode samen met de WRT54G v2.2 om m'n wireless en wired bereik te vergroten. Veel van de router-functionaliteit gebruik ik niet, maar het is in principe hetzelfde als de WRT54G, behalve dan dat deze een on-chip switch heeft, terwijl de WRT54G een aparte chip heeft voor de ingebouwde switch.

Er draait DD-WRT op als 3rd party firmware, welke veel meer mogelijkheden geeft dan de standaard firmwares.

Over het toestel zelf kan ik kort zijn: het is goed, doet z'n werk uitstekend en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Heb jij ook een Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router?