Creative Gigaworks S750 Review

Merquise 8 juli 2006, 748 views

Creative Gigaworks S750

Pluspunten

• Als ie het doet is het het beste wat ik ooit gehoord heb.

Minpunten

• Kans op een 'slecht setje'
  • Weinig support van Creative
  • Duur

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Let op bij het kopen van deze set.
Ik heb de set 3 maanden gehad, en toen ging de subwoofer stuk.
Na zoeken op de forums bij Creative blijkt dit een vaker voorkomend probleem te zijn. De algemene consensus is dat de sub te zwaar is voor de gebruikte componenten.
Creative erkent deze problemen niet, ook al zijn er meerdere meldingen van op de (creative)forums.
Een tweede probleem is dat de remote-control kastjes (dus niet de remote zelf, maar de ontvangers) af en toe storingen krijgen waardoor de set op willekeurige momenten aan en uit gaat. Ook hier wil Creative de problemen niet erkennen omdat het aantal mensen met dit probleem te klein is.

Ik heb een RMA aangevraagd en kreeg het volgende antwoord:

Geachte mevr X,
Dit is geen bekend probleem. Het kan een 2tal weken duren vooraleer deze
weer in voorraad komen. Gelieve binnen 2-3 weken ons nogmaals te
contacteren.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
als u reageert.
Met vriendelijke groet
Xavier
Technical Support
Creative Labs Europe

Wat ik op de forums lees zijn er mensen die al 2 maanden wachten op een nieuwe sub.

Let wel: er zijn niet veel mensen met dit probleem, alleen mocht je een setje hebben waar je dus wel wat probleem hebt ben je gen**id.
Heb je een goed werkend setje dan is dit 100% zeker de beste set die ik ooit gehoord heb, beter als de Z-5500.

Heb jij ook een Creative Gigaworks S750?

je vertelt meer over de support van creative dan over het setje zelf..
Klopt, maar over het setje kan ik kort zijn: voor dit geld het beste setje wat je kunt kopen. Alleen, mocht je de pech hebben dat je panne hebt (en de Creative forums staan er vol van met 750S problemen), dan heb je een groot probleem.
Bij het kopen van een setje koop je ook de support vind ik, en dat gedeelte heb ik uitgelicht in mijn review.

Tis een soort loterij. Heb je geluk dan is dit 100% het beste setje wat ik ooit gehoord heb. Heb je pech ben je maanden bezig met een nieuwe te regelen.
Hoihoi,
ik heb dezelfde set en had ook een probleem met mijn sub. Een van de uitgangen was naar mijn mening opgeblazen. Echter had iki Creative gemaild en een kopie van mijn garantiebewijs meegezonden en binnen 7 dagen hadik vanuit Ierland een nieuwe sub. Oude mocht ik houden, dus dat is nu een 5.1 set geworden.
Zeker beter dan de Z-5500--> en plopjes vrij ;-)