Mitac Mio P550 Review

nielsvanrooij234 3 juli 2006, 1.558 views

Mitac Mio P550

Pluspunten

• Prima prijs (Vele mogelijkheden Bluetooth, WLAN, GPS)
  • Mooi uiterlijk (zwart strak design)
  • Prima prestaties (voor navigatie en kantoor apps)
  • Mooi display
  • Makkelijk te gebruiken/hanteren

Minpunten

• Mini usb aansluiting voelt gevoelig aan (kan ook aan mij liggen)
  • Maximaal 2 GB SD kaart mogelijk
  • Aan/uit knopje had beter verborgen mogen zijn

Veelzijdigheid Score: 4
De Mio P550 is een uitstekend apparaat voor mensen die voor een redelijke "lage" prijs een veelzijdig apparaat willen aanschaffen. Voor ongeveer +/- 300 euro heb je een prima PDA. Zelf gebruik ik hem met name voor navigatie en agenda. Ik heb 2 navigatie programma's gebruikt namelijk Tomtom 5.21 en I-go.

Specs:
Aantal kleuren: 65536 kleuren
RAM geheugen: 64 MB
ROM geheugen: 128 MB
Compact Flash: Nee
Secure Digital:Ja (MAX 2 GB)
Speakers: Ingebouwde luidspreker met microfoon
Lengte: 11.5 cm
Breedte: 7.2 cm
Hoogte: 1.8 cm
Gewicht: 175 gram
GPS: Ja (SiRFstar III - 20 kanaals)
Autohouder: Ja

Zowel bluetooth als Wlan werken perfect. Het bereik van deze twee componenten is voeldoende. De ingeboude "Draadlose beheer" aplicatie van Microsoft Windows Mobile 5 maakt het eenvoudig te gebruiken. De GPS module werkt bij mij iets minder goed. Ik denk dat dit ook ligt aan het feit dat ik deze meer dan 20 cm onder mijn voorruit van de auto heb geplaatst. Soms duurt het wel 4 minuten voor dat TomTom de satelieten heeft gevonden. Als deze eenmaal gevonden zijn werkt het verder wel perfect!!!

De 400Mhz processor die in de Mio P550 zit, levert voor mijn doeleinde meer dan genoeg presaties. Er zijn natuurlijk al snellere PDA's te vinden maar die kosten dan ook 1.5 x meer dan deze.

Verdere specificaties zoals resolutie, aantal kleuren, Ram, Rom zijn bij de meeste PDA's tegenwoordig bijna allemaal hetzelfde. Enkele duurdere modellen van bv HP hebben hogere resoluties maar zijn dus ook véél duurder.

Het beeldscherm heeft een aangename grootte en de reflectie is minimaal. Wel raad ik mensen aan om een plastic beschermfolie eroverheen te plakken vanwege krasgevaar.

Een klein minpunt van deze Mio P550 is de ergonomie. De knoppen voelen een beetje fragile aan en voor de mensen die deze in hun binnenzak willen stoppen, niet doen. Het aan/uit knopje van deze PDA is zo gevoelig dat je deze al snel hebt aanstaan zonder het in de gaten te hebben. Ook de miniusb aansluiting had voor mij een steviger gevoel mogen krijgen. als ik hier een kabeltje op aansluit voelt dateen beetje losjes aan.

Het uiterlijk is naar mijn mening mooi. Geen nutteloze uitstekende objecten zorgen ervoor dat deze PDA er strak uitziet. Iets wat ik zeer kan waarderen.

Een laatste tegenvaller van de Mio P550 is de SD capaciteit. Deze is namelijk "maar" 2 Gb. Voor de meeste mensen zal dit echter meer dan voldoende zijn!!!!! Ik heb Tomtom europa erop gezet en dat past maar net. Geen deur tot deur maar de hoofdwegen.

Heb jij ook een Mitac Mio P550?

krast dit display sneller als andere pda's? of is dit je eerste pda. Zal waarschijnlijk wel mijn eerste worden. prijs/prestatie lijken mij optimaal. bedanky voor je survey, lijkt mij dat dit een goede keuze word
heb je ook een indicatie van de accu levensduur? met en zonder wifi ;)
Heb zelf de P350 (= P550, maar dan zonder wifi en blauwtand).

Levensduur accu zonder wifi is daarbij ongeveer 4 uur. Wel heb ik de backlight teruggezet.