LOVE 3, Switch Review

linksquest 3 januari 2022, 116 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.linksquest schreef afgelopen jaar 72 reviews, waarvan 9% gesponsord.

LOVE 3, Switch

Pluspunten

• Zeer uitdagend
  • Toffe muziek
  • Atari 2600 gevoel
  • Genoeg levels en uitdagingen

Minpunten

• Niet voor iedereen weggelegd

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
De Atari 2600 had veel klassiekers die op de dag van vandaag nog altijd gespeeld worden. De ene keer in een modern jasje, de andere keer als een heruitgave, of zelf als een nieuw deel. Maar soms heb je ook games die gebaseerd zijn op een oud concept, en Love 3 is z'n game. In deze review ga ik jullie vertellen wat Love 3 precies is en wat ik ervan vond.

Als je de titel Love 3 hoort, dan denk je niet meteen aan een platformer, maar dat is het wel. Love 3 is een platformer met een simpel doel, dat is het level zien door te komen. Als je hem grafisch ziet, dan zou je denken het een nieuw deel van Mountain King is, maar dat is het toch niet. De stijl is precies een Atari 2600 game, maar de besturing is moderner en ook het geluid is veel moderner. Het spel heeft verder geen echt doel dan proberen de levels te halen en eventueel een zo hoog mogelijke score neer te zetten, een verhaal heeft het spel dus niet.

Gameplay

Ik vertelde het net al, de gameplay lijkt heel simpel, en in theorie is het dat ook, maar er komt toch meer bij kijken dan je denkt. De uitdaging van dit spel zit hem in de Gameplay, want doodgaan doe je ook echt maar 1 keer, zo was ik in nog geen 45 minuten van het spel al 300 keer doodgegaan. De besturing is redelijk vloeiend, voor de manier hoe het spel gemaakt is. Het spel kent gewoon 1 hit dood, en dan is het terug naar je checkpoint. Checkpoints kun je gelukkig zelf aanmaken op elk punt van het level. Let wel op dat je deze op een veilige plek maakt, want Checkpoints kunnen door obstakels kapotgaan. Mocht je nu een checkpoint verkeerd gemaakt hebben, dan kun je ervoor kiezen om weer aan het begin te starten. Opnieuw starten aan het begin van het level kan zonder de vrijgespeelde dingen te verliezen. Je verwijderd in theorie het checkpoint en daardoor kan je het hele level opnieuw spelen.

Het spel bestaat uit verschillende onderdelen, die elk ook nog eens op verschillende manieren gespeeld kunnen worden. Je kunt naast Love 3 ook kiezen voor Love (2014), Love 2: Kuso, Love Remastered, Love 1+2+3 Classic en Love 1+2+3 Remastered. Je hebt dus meer dan genoeg aan keuzes om te de tijd mee om te krijgen. Voor mensen die gewoon lekker de levels willen doorspelen of niet zo goed zijn in deze games, raad ik de onbeperkte modus aan. Mocht je toch meer uitdaging zoeken, dan heb je nog de arcademodus, speedrunmodus en de Yolo-Modus.

De besturing van het spel is vloeiend en heel eenvoudig, je loopt met de D-pad of analoge stick, je maakt een checkpooint aan met de B toets, en met de A toets springen je. Mocht je vast zitten en terug naar het checkpoint willen, dan kun je zelfmoord plegen met de X toets. Meer is het niet en dat is voor deze game meer dan genoeg.

Grafisch

Grafisch gezien is de game misschien niet heel bijzonder, als je hem ziet dan lijkt het op Mounten King van de Atair 2600, het spel is pixelachtig, maar tegelijkertijd ook weer kleurrijk op zijn manier. De muziek is wel erg tof en wisselt per level, zo kun je van wat rustige achtergrondmuziek in het ene level, naar techno in het andere level. Erg leuk gedaan en erg leuk voor de retro liefhebbers.

Love 3 heeft een aparte naam voor een platformer, maar het is een erg leuke game die je een echt retro gevoel geeft. Ik denk zelf dat deze game meer onder de retro liefhebbers gewaardeerd wordt, dan onder de jeugd. Ik vond het een heel tof concept en heb me ondanks meer dan 1500 keer te zijn dood gegaan me goed met dit spel vermaakt.

Heb jij ook een LOVE 3, Switch?