Trust GXT 310 (Rood/Zwart)

€ 14,99
Specificaties Bedraad met 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Trust GXT 310 (Rood/Zwart) Review

linksquest 16 december 2021, 51 views Product gekocht

Trust GXT 310 (Rood/Zwart)

Pluspunten

• Niet duur
  • Zit prima
  • Geluid is prima
  • Mooi Design

Minpunten

• Kabel is wat kort.
  • Microfoon is matig.

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 3
Voor het spelen van Games is vaak een goede headset nodig, maar als je gaat kijken, zie je er zo veel en de vraag is natuurlijk, welke is nu echt goed. In deze review neem ik een kijkje naar de Trust GXT 310 Radius.

Bij de aanschaf zag ik meteen dat de GXT 310 in verschillende kleuren te krijgen was, ze hebben dan ook een letter in de naam erbij staan, maar voor de rest zijn ze precies hetzelfde. Ik was het zoeken naar een headset voor af en toe te gebruiken, dus wilde er niet al te veel geld aan uitgeven, dit ook omdat ik momenteel niet vaak online game op de PC. Ik zag deze headset staan en voor een prijs van €20,99 leek het me zeker de moeite hem eens te proberen.

Comfortabel

Ik moet zeggen, voor een headset van deze prijs had ik vele malen slechter verwacht. Nu kun je zeggen dat er op Wish goedkopere staan, maar daar kijk ik niet naar. Ik heb specifiek gezocht onder Gaming headsets en daar kwam deze meteen naar voren. Dat gezegd, ik vond de headset prima zitten, hij drukte niet te hard tegen mijn oren, en was verder heel makkelijk in te stellen. Het snoer is voor gebruik op een controller of een laptop prima, maar als je hem op een desktop gebruikt en je de kast bijvoorbeeld op de grond hebt staan, dan kan de kabel misschien wat aan de korte kant zijn.

Aansluitingen

De headset wordt geleverd met een verlengstuk, hiermee kun je de microfoon en koptelefoon apart inpluggen. Je kunt hem ook zonder verlengstuk gebruiken op een controller van een gameconsole of telefoon, maar als je hem op de PC wilt gebruiken, dan heb ik gemerkt dat hij niet met 1 plug werkt, tenminste, niet op mijn Gaming laptop. Ik kon dan kiezen voor microfoon en koptelefoon functie, wat bij een headset niet echt handig is. De meeste Gaming laptops hebben beide mogelijkheden, maar kans is er dat je maar 1 ingang hebt op je laptop.

Geluid

Hoewel we tegenwoordig al veel headsets hebben die 7.1 geluid leveren, is deze Stereo. Het geluid is niet extreem luid, maar hard genoeg om er goed op te gamen. Ik heb hier onder andere Gears of War 4, Splinter Cell Conviction en Roller Coaster Tycoon World mee gespeeld, en ik vond deze games prima klinken op de headset. Ik kon alles goed waarnemen en het klonk precies zoals ik het me van de gewone speakers kon herinneren.

Microfoon

De microfoon vond ik persoonlijk minder van deze headset, ik merkte dat ik de input extreem hoog moest instellen om spraak goed waar te nemen. Hierdoor ging het ook wat kraken en had ik het idee dat het meer storend was tijdens het game dan wat anders. Voor gewone gesprekken is het prima, maar bij een game sessies doet deze microfoon onder.

Conclusie - Leuke headset voor een klein prijsje.

Als je niet veel geld wilt uitgeven of hebt, dan is deze Trust GXT 310 Radius zeker een aanrader. Ook voor mensen die maar eens in de zoveel tijd online game doen, of hem voornamelijk als koptelefoon willen gebruiken, is deze prima in orde. Wel moet je er bij een laptop op letten dat je hem kunt aansluiten, dus met de 2 pluggen. Je moet hem zeker niet vergelijken met een headset van €100 of duurder, want dat is niet eerlijk, maar voor een Gaming Headset van €20,99 is deze zeker een leuke headset voor het geld.

Heb jij ook een Trust GXT 310 (Rood/Zwart)?