WiZ Bewegingssensor

€ 18,29
Specificaties Bewegingssensor (Wi-Fi) - Bekijk alle specificaties

WiZ Bewegingssensor Review

Twitch007Testpanel 3 december 2021, laatste update op 6 december 2021, 41 views Testpanel

WiZ Bewegingssensor

Prima sensor, werkt altijd. Mist de "blijf uit" functie

Pluspunten

• plug & play
  • brede kijkhoek
  • overzichtelijke app

Minpunten

• altijd "aan"

Kwaliteit Score: 4
Je kan in deze app je lamp alle kleuren van de regenboog geven, maar wat ik niet kon vinden is hoe je commando: "blijf uit tussen tijd X en Y" kunt geven. Gemiste kans, want dit zou nou net een energiebesparing op kunnen leveren waar de consument op zit te wachten. Hiernaast is de minimale "aan" tijd 5 minuten, wat ik wel redelijk lang vind.

De sensor is makkelijk te monteren en werkt op batterijen, wat op korte termijn wel makkelijk is natuurlijk, maar de vraag is nog hoe lang de batterijen meegaan. grappig detail is dat de sensor er nagenoeg hetzelfde uitziet als de Hue sensor (duh) alleen voor de helft van het geld op de markt komt.

Algemene beoordeling
De sensor doet wat je verwacht van een sensor. Waarom dan toch een review? omdat ik vooraf eigenlijk hoopte in een smart-product iets meer intelligentie aan te treffen.

kwaliteit
Niets op aan te merken.

featureset
Wat de sensor smart maakt is dat deze met 1 druk op de knop gedetecteerd word en zichtbaar is in de bijbehorende WiZ app. Hierna kun je de sensor in de app in je huisconfiguratie opnemen waar ook de rest van je apparatuur zit (lampen dus). de bijbehorende app reken ik voor het gemak dus als belangrijke feature die goed scoort.

gebruiksgemak
Plug & play, alleen functie uitschakelen niet kunnen vinden. Geen topscore dus.

ondersteuning door fabrikant
zie hierboven. een gebruikerswens waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden.

prijs
Prijs is aanvaardbaar. grappig is dat deze stuk lager is dan zelfde sensor voor Hue serie.

Kortom, dit product bied gemak maar is nog niet de winnaar in categorie duurzaamheid.

Heb jij ook een WiZ Bewegingssensor?