Philips Slimme LED Spot PAR16 GU10 Review

Twitch007Testpanel 3 december 2021, laatste update op 6 december 2021, 78 views Testpanel

Philips Slimme LED Spot PAR16 GU10

Een lamp die bij het standaard assortiment lampen hoort, doet wat je verwacht. Vermeldenswaardig is de bijbehorende app met verrassend veel mogelijheden.

Pluspunten

• premium look & feel
  • geen externe bridge nodig
  • uitgebreide bedieningsmogelijkheden in app

Minpunten

• alleen wit-tinten instelbaar, geen full colour.

Kwaliteit Score: 4
De WiZ lamp lijkt op het eerste zicht een "gewone" spot, waarvan je je toch afvraagt wat er uniek aan is. Na installatie kom je daar vrij vlot achter.

Deze spot heb ik in een armatuur in de keuken geplaatst naast twee reguliere "niet-smart" lampen. Waarom? ten eerste om een refereentiekader te hebben, ten tweede omdat dit armatuur er toevallig al hing, ik de keuken ook iets sfeervoller wil hebben en licht met 30% kunnen dimmen hier een heel goed begin in is.

Algemene beoordeling
Wat direct opviel is de eenvoud om de lamp in te kunnen stellen en de veelvoud om de lamp in de app te kunnen bedienen. Dit klinkt misschien als reclamepraatje, echter ben ik een redelijke cheapskate, dus voornamelijk producten uit goedkopere segmenten gewend.

kwaliteit
De spot wordt in fancy verpakking en dito uitstraling geleverd. ik vraag me af of dat echt iets is wat je verwacht of meeneemt in keuze wanneer je zoiets koopt, maar het levert in ieder geval een bijdrage aan het gevoel dat je een premium artikel koopt.

gebruiksgemak

featureset
De vaste app om de lamp in te stellen levert veel mogelijkheden die intuitief in te stellen en ontdekken zijn, mijn favoriete mogelijkheid is om tijdschema's aan te leggen, dus lichtkleur en sterkte dempen naar gelang het later wordt.

ondersteuning door fabrikant
Voor een ander WiZ artikel heb ik gekeken welke handleidingen te vinden waren (pairing squire aan wifi). Hiervoor is uitleg via pictogram aanwezig (multi-interpretabel) als youtube vids. Niet heel veel uitleg beschibaar, maar wat er is dekt wel de meeste vragen die je over een lamp kan stellen.

prijs
deze spot is niet de goedkoopste op de markt. Als je dit product vergelijkt met materiaal van de bekende retailers bij u in het dorp, dan ben je snel bereid de meerprijs te betalen voor de functionaliteit die je er voor terug krijgt.

Heb jij ook een Philips Slimme LED Spot PAR16 GU10?