Terminator: Resistance, PS4 Review

linksquest 2 december 2021, 419 views Product gekocht

Terminator: Resistance, PS4

Pluspunten

• Verhaal speelt zich rondom de films af.
  • Skills kunnen verbeteren.
  • Afwisseling tussen vrij verkennen en flink schieten.
  • Goede muziek.
  • Keuzes maken.

Minpunten

• Grafisch verouderd.
  • Bij laden bokt de gameplay soms, zelfs op de Playstion 4 Pro.
  • Geen Multiplayer.

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 4
The Terminator films zijn erg leuk, voor deel 2 Judgement Day is na al die jaren nog steeds mijn favoriete Terminator film. Nu zijn er in het verleden veel games geweest, maar voor de huidige consoles slechts 1, Resistance. Ik heb deze game gespeeld en in deze review ga ik mijn ervaring met jullie delen.

Ik heb Terminator Salvation op de Playstation 3 helemaal grijs gespeeld, ik heb hem zelfs Platinum, zo leuk vond ik hem. Dit was een game die niet hoog geprezen werd, maar ik vond hem erg leuk. Ik las voor ik Resistance kocht veel negatieve reviews, ook twijfelde ik er erg aan omdat het door de makers van Rambo The Video game gemaakt was. Na een leuke deal van €15,00 nieuw toch besloten hem eens te proberen, en tot mijn verbazing was het best een leuke game, vele malen beter dan ik gedacht had.

Wat meteen opvalt en ik wel leuk vind, is dat je met een onbekende personage speelt en niet zoals bij de vorige game met John Connor. Deze keer speel je met Jacob Rivers, een Resistance member die een aanval van een nieuwe Terminator overleefd heeft en opzoek is naar een Commander Barends om hem info door te geven van deze nieuwe Terminator. Denk aan de Terminator uit de films die uitzien als mensen. Het spel speelt zich vlak voor de gebeurtenis van de eerste film af, dus het punt waarin Kyle Reese teruggestuurd wordt in de tijd. Dit vind ik wel mooi en dat maakt het voor mij een sterkere game dan wanneer hij precies op de film gebaseerd is.

Het krijgen van een band met mensen vind ik ook een hele mooie toevoeging, net als het maken van keuzes. Het maken van keuzes heeft geen extreem grote inpakt op het verhaal, zoals bijvoorbeeld bij Life is Strange, maar het is wel mooi dat het erin verwerkt zit. Bepaalde keuzes lijden ernaar of iemand het wel of niet overleeft, en zelfs naar intieme momenten.

Gameplay

De game heeft bepaalde elementen uit Fallout erin zitten, zoals hacken en lockpick, maar ook het zoeken van items en het craften van spullen. Dit vind ik erg leuk gedaan en maakt de game ook uitdagend. Hoewel ik zeg dat het bepaalde elementen uit Fallout heeft, heb je niet die vrijheid. Je hebt levels daarin kun je op je gemak vrij verkennen en sub missies doen, maar er zijn ook levels waarin je gewoon doorheen moet. Dit zorgt voor afwisseling wat ik wel leuk vind. Voor het behalen van zowel gewone missies als sub missies, krijg je XP-punten, met XP-punten ga je levels omhoog, bij het omhooggaan van een level krijg je weer een skill point, hiermee kun je vaardigheden verbeteren. Vaardigheden kunnen zijn van betere lockpick, beter bestendig tegen kogels, tot het mee dragen van extra materiaal zijn.

De besturing is misschien een klein beetje stroef, maar niet zo dat het storend is. Ik was na 20 minuten spelen goed aan de besturing gewend en heb tijdens het spelen niet echt moeite gehad dat iets niet goed werkte. De knoppen combinatie vond ik persoonlijk ook erg goed in elkaar gezet en dat is alleen maar prima. Kort samengevat, de gameplay zit prima in elkaar.

Grafisch

Op grafisch gebied laat Terminator helaas veel steken vallen, want voor een game uit 2019 wel jammer is. Je hebt het idee dat je meer naar een game kijkt uit einde Playstation 3 tijdperk, dan eentje uit einde Playstation 4 tijdperk. De manier waarop de personages praten is matig, niet slecht, maar ook niet zo sterk. Wel heeft de game een geweldige muziek, niet alleen de bekende Terminator Theme, maar ook goede muziek van zichzelf bij bepaalde gevechten.

Terminator Resistance is een leuke game die mij zeker een uur of 15 heeft weten te vermaken. Waarin de game vooral veel negatieve reacties kreeg, vond ik het zelf een aardige game. De game speelde goed weg zonder enige probleem. Grafisch is hij misschien niet van de tijd, maar daarentegen vond ik de gameplay wel goed. Er had van mij gevoel wel iets meer Trophies in gemogen, want nu had ik in 1 run al meteen Platinum. Als je de game voor €20,00 of minder kunt kopen, dan is hij dat meer dan waard.

Heb jij ook een Terminator: Resistance, PS4?