Corsair Virtuoso RGB Wireless Zwart

€ 180,99
Specificaties Bedraad en draadloos RF met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Corsair Virtuoso RGB Wireless Zwart Review

attaabdul 24 november 2021, laatste update op 24 november 2021, 88 views Product gekocht

Corsair Virtuoso RGB Wireless Zwart

Goede headset voor de prijs (129,99). Heldere, zuivere tonen en goede lage bass. Out of the Box sound settings zijn erg slecht. Dit is makkelijk op te lossen via iCUE software en online zijn goede settings te vinden. Persoonlijk vind ik die van reddit het beste: https://www.reddit.com/r/Corsair/comments/lo4cos/corsair_virtuoso_short_review_and_best_eq_settings/

Pluspunten

• Heldere tonen (mits EQ goed is ingesteld)
  • Bouw kwaliteit
  • Draag comfort (om de oren)
  • Automatisch on/off
  • Microfoon

Minpunten

• Bereik is kort
  • Aan de zware kant
  • Out of the Box EQ settings
  • Bass kan beter
  • Hoofdband kan even wennen zijn

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Microfoon is zuiver en los te koppelen. Op Discord was ik goed te horen.

Gaat automatisch uit bij niet gebruik. Kan nadeel zijn als je weinig beweegt. Is mij al een aantal keer gebeurd dat de headset uitging omdat ik niet bewoog. Even heen en weer bewegen met je hoofd en hij is zo weer verbonden.

Zit comfortabel om de oren. Lekker groot en geen pijn aan de oren met een bril op! Sluit ook goed de omgeving af.

Een beetje aan de zware kant. Hij voelt duidelijk zwaarder aan dan m'n vorige headset (Steelseries Siberia 200)

Heldere en zuivere tonen mits EQ goed is ingesteld. Hier zijn heel veel settings voor te vinden op het internet. Ik gebruik zelf een van een reddit post: https://www.reddit.com/r/...iew_and_best_eq_settings/

Ik vond het bereik erg tegenvallen. Corsair schrijft op de website dat het bereik 60ft (ongeveer 18m) is. Ik kan van mijn kamer niet naar de badkamer lopen zonder verbinding te verliezen en dan laat ik de deur ook nog open staan. Dat is nog geen 5 meter!

Werkt met iCUE software. Daarmee kan je de RGB ook uit te zetten

Heb jij ook een Corsair Virtuoso RGB Wireless Zwart?