Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB Review

XirioTroniX 19 april 2005, 164 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB

Pluspunten

• Snel, goedkoop, stil bij weinig activiteit

Minpunten

• Slijt snel (duurzaamheid), koppen duidelijk te horen

Ik heb mijn Maxtor DiamondMax 9 200 GB met 8 mb buffer al sinds juni 2003, en heb reeds 4 keer een partitie van 80 gb aan gegevens verloren (iedere keer na een format van de C: schijf). De schijf zelf is overigens snel, maakt relatief weinig herrie, alleen is het lezen en schrijven van de koppen goed te horen bij grote bestanden en soms een hoge pieptoon (slijtage?). Ik raad deze schijf dus ook af als je een betrouwbare en stille schijf nodig hebt. De schijf is geschikt als swap schijf of verwisselbare schijf want ik schat dat bij hoge belasting (een paar jaar) van de schijf zeker rekening moet worden gehouden met dataverlies. Ik heb ook gemerkt dat als je gewend bent diepe mapstructuren te maken/gebruiken (7 mappen of dieper met ieder 5 mappen) raakt het bestandssysteem (zowel FAT32 als NTFS) in de war en riskeer je gegevensverlies.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB?