LG Ergo 34WP88C Zwart

€ 649,-
Specificaties 34" • 3440x1440 • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG Ergo 34WP88C Zwart Review

Aball 10 november 2021, 205 views

LG Ergo 34WP88C Zwart

Ik heb voor deze monitor gekozen om zijn ergonomische eigenschappen. De naam zegt het al, ERGO. Het scherm kan alle kanten op draaien en is in hoogte verstelbaar. Wij zochten een monitor voor op de werkkamer die wij beiden konden gebruiken zonder eventuele rugklachten etc.

Pluspunten

• Curved design, prettig formaat voor overzicht
  • Anti glare (geen weerspiegelingen)
  • Scherm te draaien in alle denkbare posities
  • Genoeg usb poorten
  • Kabels netjes weg te werken in arm

Minpunten

• Matige speaker
  • 60Hz
  • Arm lijkt wat instabiel

Ik heb de LG Ergo 34WP88C monitor nu een tijdje in huis en wilde graag mijn ervaringen delen. Het is best een prijzige monitor, dus ik hoop op deze manier bij te dragen aan de juiste keuze.

De doos is groter dan ik had verwacht en behoorlijk zwaar. Het uitpakken ging daarentegen wel soepel en het was zo in elkaar gezet. Mijn bureau was niet geschikt, dus er moest een en ander verplaatst worden in huis, maar de C-klem is verder makkelijk aan te draaien mits je dus een geschikte tafel/bureau hebt. Daarna klik je het scherm zo aan de arm en de LG ERGO is klaar voor gebruik. Wij hebben dit wel met z’n tweeën gedaan, want het scherm is best zwaar met dit formaat. Ook kun je de kabels mooi wegwerken in de arm, zodat je werkplek er netjes en professioneel uit komt te zien.

De afgelopen tijd heb ik vol enthousiasme mijn werk kunnen doen met dit grote scherm. Normaal gesproken had ik een extra scherm aangesloten op mijn laptop, maar in dit geval zet ik het scherm van de laptop uit en gebruik ik enkel de ERGO. Het formaat is perfect om meerdere vensters naast elkaar open te zetten.

Ik moet zeggen dat ik het scherm wel mwah vind. Ik werd niet omver geblazen door de kwaliteit. Het scherm is wel mat, dus ik heb geen last van weerspiegelingen uit het raam naast mij. Mijn man vindt de kwaliteit ook wel tegenvallen. Niet dat het slecht is, maar het is OK. Met een verversingssnelheid van 60Hz is het ook niet bedoeld voor de gamers, wel prima voor thuiswerken en daar heb ik het ook voor gebruikt de afgelopen tijd. Ik moet veel dossiers behandelen en met zo’n groot scherm houd ik overzicht en kan ik snel schakelen tussen verschillende systemen. Ik heb wel mijn lichte twijfels over de arm met zo’n groot gewicht er op. Het wankelt nogal als je het scherm draait, of als je het per ongeluk aanraakt. Dan blijft het even wiebelen in de lucht, ook al is de C-klem goed strak aangedraaid.

Het is handig dat dit beeldscherm verschillende poorten heeft, zoals een usb c poort met veel vermogen, want zo kan ik direct mijn laptop aansluiten of mijn telefoon opladen, zonder een extra stopcontact op te zoeken. Ook zijn er 3 usb poorten om bijvoorbeeld een Bluetooth headset of muis aan te sluiten. Het scherm heeft ingebouwde speakers, maar die zijn matig, het scheelt dat ik zelf een headset draag tijdens het werken, dus geen issue voor mij.

Ik ben vooral blij met het curved design omdat dit prettig kijkt met zo’n formaat. Je kunt meteen alles zien in een oogopslag. Ik vind het een mooie toevoeging aan onze werkkamer en ik geef toe dat dit behoorlijk heeft bijgedragen aan efficiënter werken. Zeer tevreden dus met de ERGO. Zou het zeker aanraden voor de thuiswerkers onder ons.

Heb jij ook een LG Ergo 34WP88C Zwart?