Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

Aethegwyn 17 juni 2006, 657 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Handig Display
  • Handige Media knoppen
  • Geweldige Muis

Minpunten

• Af en toe vastlopend toetsenbord

Een jaar geleden (juli 2005) heb ik de Logitech MX 3000 aangeschaft. Deze heb ik pas vervangen door de MX 5000. Niet omdat de vorige versleten was, maar gewoon omdat het weer nieuw was, en mij de bluetooth verbinding handiger leek, vanwege de af en toe haperende verbinding met de oude set.
Het installeren van de MX 5000 duurde ongeveer een half uur. Het was een kwestie van bluetooth ontvanger in de usb-poort en software installeren.
Het viel me op dat me muis meteen vlekkeloos werkte, waar hij in de vorige zet door de haperende verbinding nog wel eens schokte. Ook het toetsenbord werkte goed.
Na het een tijdje gebruikt te hebben, zijn er wel wat aanmerkingen op het toetsenbord. Zo heb ik al een paar keer meegemaakt dat het toetsenbord vastliep, en ik niks meer kon doen ermee. Na een tijdje voerde hij dan in 1 seconde uit, wat je de afgelopen minuten had ingetypt, wat niet tot bevredigende resultaten leidde. Gelukkig is het meestal op te lossen met het uit en in steken van de ontvanger.
Gelukkig heeft het toetsenbord ook sterke punten, zoals de media knoppen. Je kan met een lichte aanraking muziek luisteren, volume aanpassen, zonder al te veel moeite te doen. Ook je display voorziet je van handige informatie, en de ingebouwde rekenmachine werkt goed (vooral, omdat je hem ook kan gebruiken als de computer uitstaat). En met een druk op de knop stuurt hij de berekende getallen meteen naar je klembord, om ergens anders te kunnen gebruiken.
Ook leuk aan dit toetsenbord is, dat hij de temperatuur aangeeft. Overbodig, maar wel grappig.
De muis kan ik koort over zijn: Uitstekend!
Werkt perfect, ligt lekker in de hand, geeft aan wanneer de batterijen beginnen leeg te raken (en dit meestal pas naar een paar dagen intensief gebruikt) en alle knoppen zijn erg handig.
Mijn conclusie is dus, dat het een goed toetsenbord is en een uitstekende muis, maar je moet er wel het geld voor over hebben.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Ik denk dat die "freeze" van je toetsenboord waar je het over heb, eerder aan je pc (windows) ligt dan aan het toetsenboord
bluetooth vind ik nog niet betrouwbaar genoeg voor deze applicaties als je 100% wil bereiken, het komt weleens voor dat de muis of toetsenbord gene verbinding heeft .