LG E2250V Zwart - Reviews

Specificaties 21,5" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • TN • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG E2250V Zwart Review

ronald89 29 augustus 2011, laatste update op 29 augustus 2011, 2.752 views

LG E2250V Zwart

Pluspunten

• Goede afwerking
  • Helder
  • Veel instellingen
  • Prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Kleuren zijn af-fabriek slecht
  • Wordt erg snel stoffig...
  • Niet erg stevig

Ik heb deze monitor nu een week in gebruik, nadat mijn oude 19" monitor het begaf. De reden dat ik voor de E2250V heb gekozen is dus enerzijds uit noodzaak, maar anderzijds uit de specificaties en de prijs.

Het is mijn eerste (uitgebreide) beoordeling dus ik doe mijn best om zoveel mogelijk uiteen te zetten. Als er zaken zijn die ontbreken of aanvulling verdienen, please say so ;)

In de doos
In de doos bevind zich het standaardwerk. Uiteraard de monitor verpakt in folie en omgeven door piepschuim, had niet heel veel bewegingsvrijheid dus de verpakking is dik in orde. Voor de rest een DVI kabel en de stroomkabel (let op; het is een kabel zoals je zo ook bij laptops vind, de voeding is extern uitgevoerd!) en de nodige boekjes, garantiefolders en nog een cd'tje. Ik heb niet eens de moeite genomen om te kijken wat er op de cd stond.

Uiterlijk en bediening
De LG E2250V is uitgevoerd in een zwarte plastic body met enige weerspiegeling erin (niet storend). Onderaan zit een violet-kleurige rand welke, zeker als het donkerder is, toch een mooie uitstraling geeft.
De bediening gaat via een zevental aanraakgevoelige knopjes (incl. aan-uit knop) welke verwerkt zitten in de onderrand van het scherm en aangegeven zijn middels een paarse led.

Stevigheid
De degelijkheid en stevigheid van de E2250V is niet geweldig. De monitor schudt rijkelijk heen en weer als je slechts een zacht tikje tegen de behuizing geeft. Kraken doet 'ie (gelukkig) niet dus de bevestiging tussen voet en scherm is wel goed genoeg. Of dit mede veroorzaakt wordt door het lichte gewicht van de gehele monitor durf ik niet te zeggen.

Aansluitingen
De E2250V beschikt naast de standaard D-SUB aansluiting verder over 1 DVI-D poort, 1 HDMI poort en 3,5 mm aansluiting voor een headset of simpele speakerset. Deze aansluiting kan echter alleen gebruikt worden als er een audiosignaal binnenkomt via HDMI.
Voor de zachte prijs is deze monitor dus rijk uitgerust voor wat betreft de aansluitingen.

Kleuren
Toen ik de monitor voor het eerst aanzette schrok ik van de kleuren. Wat normaal wit is, leek eerder fel blauw, met als gevolg pijn aan de ogen na amper 15 minuten. ;(
Met de volgende instellingen is de weergave echter wel een stuk beter te noemen en kun je makkelijk langere tijd naar het scherm kijken:
- Brightness: 95
- Contrast: 75
- Sharpness: 5
- Color temp: preset
- Preset: 6500K (hierbij zijn zowel r, g als b op waarde 50 ingesteld)
- Gamma: Gamma 1

Tevens beschikt de monitor ook over een drietal presets voor de weergave, welke te benaderen zijn via Menu - F Engine. Hier krijg je de keuze uit normaal (huidige instellingen), movie en internet. Ik gebruik ze echter nooit.

Prestaties
Ik heb geen beschikking over professionele software om alles te meten, maar ik heb natuurlijk wel mijn eigen ervaring na hem ruim 2,5 maand in gebruik te hebben: goed.
Ik speel regelmatig CoD: MW2 en vergelijkbare games, nog nooit last gehad van enige ghosting. De kleuren zijn goed, reactiesnelheid is okay. Voor het geld dus een erg goede monitor.

Na een jaar.....
Geen klachten, monitor werkt nog perfect. Geen dode (sub)pixels, geen onverklaarbare problemen, behuizing ziet er nog goed uit en heeft geen krassen ondanks het nodige gesleep met lan-parties.

Edit 15-11-2010: aanvulling met stevigheid van monitor.
Edit 24-11-2010: aanvulling met prestaties
Edit 29-08-2011: aangevuld met ervaring na 1 jaar gebruik. Foto's komen nog, wordt aan gewerkt!

Heb jij ook een LG E2250V Zwart?

Bedankt voor de review.

Weet iemand het verschil met de LG e2240s?
De e2240s heeft alleen een VGA ingang volgens de specs (zie http://tweakers.net/price...7/lg-e2240s.html#tab:info), de e2250 VGA, DVI-D, HDMI en audio.
Ook is de e2240s 22 inch en deze 21,5 inch.
Meer verschil is er zo op het eerste gezicht niet.

Edit: specs verbeterd

[Reactie gewijzigd door ronald89 op 20 oktober 2010 16:06]

krijg je er een DVI of D-sub kabel bij?
Ik heb dit scherm ook gekocht, er zit een DVI en een D-SUB kabel bij. Ik heb niks gemerkt van dat de kleuren vreemd waren of zo.
Leuk dat ik een 2-sterren rating krijg, maar als er nou ook nog eens wordt gezegd waarom 'ie maar 2 sterren waard is kan ik er nog wat mee... |:(
Lang leve de T.net azijnpissers!

Dankzij deze review ga ik dit type monitor kopen en 'm op dezelfde manier instellen.

Standaard aan DVI, VGA voor oude PC'tjes en HDMI voor m'n toekomstige PC. Na 10+ jaar met m'n oude monitor te hebben gedaan, is de CCFL nu toch wel helemaal op. Tijd voor vervanging.
Je hebt mij ook overtuigd. Als je nog even de accessoires in de doos verwerkt en foto's meelevert van de dingen die je storen/zegt (zoals dat paars in het donker), is het al 4 sterren waard voor mij.
Ik ga proberen op korte termijn wat foto's te maken als de tijd het toelaat!
ik ben echt heel blij met dit scherm:D leuke review
Kan dit scherm aan de muur worden opgehangen?
Nee, er is geen Vesa mount, hij kan alleen op z'n meegeleverde voetje.