WD Red Pro (2020) (256MB cache), 6TB Review

DJFliX 14 september 2021, laatste update op 14 september 2021, 182 views Product gekocht

WD Red Pro (2020) (256MB cache), 6TB

Prima schijf, tikkie warm. Doet wel een beetje raar op sommige moederborden. Al met al prima voor in een NAS of server.

Pluspunten

• 5 jaar garantie

Minpunten

• Temperatuur een stuk hoger dan van WD60EFRX
  • Desktop kwam niet door de POST met deze disk aangekoppeld

Ik heb deze schijf gekocht omdat mijn 6TB non-pro disk het begeven had en WD een potje maakte van de RMA-procedure. Omdat de WD60EFRX die het loodje legde nog maar een paar maanden garantie had besloot ik ietsje dieper in de buidel te tasten voor 5 jaar garantie.

Op zich ben ik tevreden, over de performance heb ik niets te klagen. Echter valt het me wel op dat de temperatuur van deze disk gemiddeld 4-5 graden hoger ligt dan de schijven er omheen. De WD60EFRX en WD101KFBX er omheen zitten gemiddeld rond de 33 graden waar deze WD6003FFBX vaak op 38 graden zit. Het voelt dus een beetje alsof hier onnodig veel energie verspild wordt...

Verder was het erg vreemd dat de harde schijf zowel via eSATA als via USB 2.0 (in een dock) niet herkend werd. Sterker nog: de hele PC kwam niet door de POST heen met deze disk aangekoppeld. Als ik de disk na het opstarten van de PC aankoppel dan werd deze niet herkend. In de NAS waar hij in moest was er niets aan de hand en werkte alles zoals het hoort.

Heb jij ook een WD Red Pro (2020) (256MB cache), 6TB?