Realme GT (12GB) 256GB Geel

€ 451,-
Specificaties 6,43" • 2400x1080 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Realme GT (12GB) 256GB Geel Review

Verbruggen 7 september 2021, laatste update op 9 september 2021, 569 views Product gekocht

Realme GT (12GB) 256GB Geel

In het kort: Erg goed voor de prijs met een 'weer eens wat anders' uiterlijk. High end specs waar je bij andere fabrikanten al snel meer dan 700/800 voor betaald. De prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk, dus wel enkele duidelijke bezuinigingen.

Pluspunten

• Snelle Snapdragon 888
  • Mooi scherm met 120Hz optie
  • 3.5mm jack aanwezig
  • Mooie vormgeving die geweldig in de hand ligt
  • Degelijke cameras
  • 5G toekomstklaar
  • Super snel opladen
  • Vlotte face recongnition en finger print scanner

Minpunten

• Geen SD kaart slot
  • De voorgeïnstalleerde screen protector is een stof en haar magneet
  • Laden via een PC (op USB-C) gaat erglangzaam
  • Fast charge van de lader werkt alleen met de originele kabel
  • Camera software is meh, AI foto "verbetering" is ronduit slecht
  • Met enige regelmaat denk ie dat ie 72 uur niet gebruikt is en moet je je code invoeren
  • maar 2 jaar software updates

The good:
- Snel snel snel door de flagship SD 888 SOC met een gigantische 12 GB aan geheugen
- 3.5 mm jack aanwezig, een persoonlijke must
- Amoled scherm, heerlijk soepel scrollen op 120 Hz refresh
- "Vegan leather" achterkant ligt heerlijk in de hand
- en is, zeker met de gele kleur, lekker alternatief!
- Camera(s) zijn degelijk, wel ietwat over-saturated.
- Koeling is in orde. Bij langdurige peak loads wordt ie wel aardig warm (en gaat ie throttlen), maar in de praktijk kom je dat nooit tegen.
- Klaar voor de toekomst met 5G (in mijn regio nog grotendeels afwezig via KPN)
- Super snel opladen met de meegeleverde 65 W charger. De (stugge) kabel lijkt, afgaande op deformatie eigenschappen, massieve geleiders te hebben.
- De face recongnition werkt vlot (helaas herkent hij mij niet met mondkapje op XD), net als de finger print scanner

The bad:
- Mijn headset wordt enkel herkend als de bijbehorende (verwijderbare, key feature waarom ik deze headset heb) microfoon aangesloten is....
- Geen SD kaart slot (Ten tijde van kopen: volgens Belsimpel wel)
- De voorgeïnstalleerde screen protector is een stof en haar magneet
- USB verbinding is beperkt tot 2.0
- Laden vanuit een PC (USB-C op HP elitedesk) gaat extreem langzaam. Hoogstens 700 mA, meestal nog geen 200 mA, waar de poorten tot 3 A kunnen leveren (en mijn oude toestel dat ook af nam).
- Quick Charge via de meegeleverde lader werkt alleen met de meegeleverde kabel, deze gebruikt namelijk een extra geleider buiten de USB specificatie om. Gebruik je een andere kabel, dan wordt je beperkt tot 5 W; de basis van USB. Met een 'normale' QC compatible lader werkt QC met elke kabel, zoals de standaard voorschrijft.
- De SOC is niet de efficiëntste. Die keren dat je langdurig veel kracht gebruikt (zoals bij data overzetten als je hem voor het eerst aanzet) gaat de accu snel leeg.
- De AI scène "verbetering" zorgt alleen maar voor zwaar oversaturated foto's.
- De HDR functie verwijderd in sommige gevallen aanzienlijk veel detail uit foto's.
- Met regelmaat moet om te unlocken de code ingevoerd worden, omdat het apparaat "72 uur buiten gebruik" is geweest. Wat in realiteit hooguit enkele minuten is.
- 2 jaar updaten niet erg veel

Wat had ik hiervoor? Een Nokia 8 (van begin 2018, SD 835 SOC met 4 GB). Voor gebruikersreviews behoorlijk significant waar je vandaan komt, iets dat helaas in de meeste gevallen achterwege wordt gelaten.

Heb jij ook een Realme GT (12GB) 256GB Geel?

"Geen optie om de terug en multitask knop van plek te wisselen"

Dit is wel mogelijk, namelijk in instellingen\navigatie
Diep weggestopt, dankjewel!

Naar mijn mening onlogisch om het kopje "navigatie" te noemen. Heb lopen zoeken op termen als "terug knop" en "scherm knoppen" en op plekken als "weergave" en "toegankelijkheid"
Na 72 uur de code opnieuw invoeren? Welke code, de pin van de simkaart? Dan is ie misschien spontaan gereboot?
Nee, de apparaat login code, die je gebruikt als biometrisch niet lukt. De melding is letterlijk dat het apparaat unlocked moet worden met de code omdat ie "72 uur niet gebruikt is". De snelste dat ik ondertussen gezien heb is na 30 seconden scherm uit (niet eens locked). Alle open apps en games lopen netjes door in de achtergrond.

[Reactie gewijzigd door Verbruggen op 28 september 2021 21:25]

Die 72 uur slaat op het 'niet gebruik van de code', niet op het 'niet gebruik van het toestel'.
Dit wordt gedaan zodat je je device PIN niet zou vergeten.
Of begrijp ik je verkeerd?
Ja dat doe je, kijk maar: :)

(Reactie ging op hoofdthread vreemgenoeg)
Ik neem aan dat dit een slechte vertaling is bij Realme.
Kheb ook een Realme (x50 pro), en als ik me goed herinner krijg ik ook die melding, als ik de code 72 uur niet meer gebruikt heb.
In het Engels staat er "Lock screen password is required if not used for 72 hours".
Oh dat zou best kunnen. Ik kom regelmatig "bijzonder" taalgebruik tegen haha
Ja dat doe je, kijk maar: :)

Zie reactie, website soft resette of zo

[Reactie gewijzigd door Verbruggen op 6 november 2021 11:16]

Krijg je na 2 jaar geen Android upgrade meer, of helemaal geen security updates?
Android updates gaat dat over. Specifiek beveiligingsupdates geen idee eigenlijk, niets over gelezen. (persoonlijk interesseert me dat niet namelijk :+)
Ah voor mij wel belangrijk gezien het ook m'n werktelefoon wordt en er ook gewoon bank apps op staan en zo. M'n huidige is er precies na 2 jaar mee gestopt, dus dat viel toch wat tegen.