LG 27UL550-W Zwart

€ 257,04
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 27UL550-W Zwart Review

Martinique 3 september 2021, laatste update op 10 september 2021, 719 views Product gekocht

LG 27UL550-W Zwart

Heel mooi en helder scherm. Hiermee is het fantastisch thuiswerken. Maar ook gamen schijnt te moeten kunnen. Fijne verstelbare voet. Prijs / kwaliteitverhouding is heel goed. Scherp beeld, 4k maar zonder kleine letters! De nadelen die ik genoemd heb zijn eigenlijk geen issue voor mij. Zie verder de uitgebreide review.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Beeldkwaliteit
  • Scherpte
  • Helderheid
  • Bediening OSD

Minpunten

• Geen speakers?
  • Reactietijd 5ms?

Ik gebruik deze monitor nu zo'n 10 maanden. Ik heb deze monitor aangeschaft voor met name thuiswerken. Tot op heden deed ik dat op een 27" iMac (2011) maar dit scherm is qua beeldscherm een waardige opvolger. De voet is mooi en stabiel en het scherm is in hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar. Ik varieer nog wel eens met de helderheid van het scherm en dat is makkelijk in te stellen middels de joystick onder de monitor. De helderheid van het scherm kan heel hoog gezet worden, ik heb hem echter maar op ca. 50/60% staan.

Het zoompercentage in Windows heb ik op 150% ingesteld. Alles is goed scherp en heel goed leesbaar, geen kleine lettertjes. Eenmaal op kantoor is FullHD toch wel weer wennen in vergelijking met 4k thuis. Wat ik persoonlijk ook wel fijn vindt is dat het geen glossy scherm is, geen weerspiegelingen dus. Het scherm is aan de achterkant wit, dat ziet niemand (bij mij) want de monitor staat tegen de muur. De bezel is zwart en de voet is grijs.

In theorie is gamen met deze monitor ook mogelijk alleen heb ik dat nog niet geprobeerd. Het scherm heeft een refresh rate van 60Hz en ondersteunt FreeSync.

Ik heb de monitor aangesloten middels een HP dockingstation zodat ook mijn Macbook M1 gebruikt kan worden met dit scherm zonder kabels te wisselen. Ook met de Macbook is het beeld fantastich, heel mooie kleuren. Ook op de Macbook heb ik het zoompercentage aangepast zodat letters niet klein zijn maar ook niet te groot.

Dit scherm is al best vaak goed uit tests gekomen. En terecht, het is prima waar voor je geld. Wil je toch nog wat goedkopers en heb je de verstelbare voet niet nodig kijk dan eens voor de LG 27UL500-W. Het paneel is hetzelfde alleen de voet is anders!

Nadelen? Tsja, als je dan toch iets moet noemen... Dit zou een nadeel voor je kunnen zijn maar voor mij is het dat in ieder geval niet: Reactietijd van 5ms. Geen speakers.

Heb jij ook een LG 27UL550-W Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.