Google Nest Doorbell (batterij) Review

tasten 3 september 2021, laatste update op 31 oktober 2021, 1.595 views Product gekocht

Google Nest Doorbell (batterij)

Beetje puzzelen met installeren (paar weetjes bij specifieke installatie opties) maar degelijk product, naadloze samenwerking met google home app en bestaande deurbel.

Pluspunten

• Degelijke bouwkwaliteit
  • Werkt samen met bestaande ouderwetse deurbel
  • Werkt ook via stroomnet
  • Integratie Google home app

Minpunten

• Installatie is alleen zelf te doen met wat zoekwerk

Kwaliteit Score: 5
Deze gekocht omdat ie:
1) oude bestaande deurbel nog gewoon laat overgaan, naast notificatie op telefoon/tablet met video met tweerichting spraakverkeer
2) ook via bekabel8ng van oude deurbel stroom krijgt en je niet elke x weken de deurbel eraf moet halen om op te laden

Om aan te sluiten op je bestaande deurbel moet je even zoeken op google support/youtube: die optie komt niet voorbij in de standaard installatiehandleiding.

Foto van mijn bestaande deurbel transformator bijgevoegd.

En waar ik vast liep en pas met contact met google support verder ben gekomen: als je de deurbel oplaadt via USB-kabel aan je laptop tijdens installatie, zit de deurbel niet op de metalen bevestigingsplaat vast die meegeleverd wordt. Ik wilde eerst de bel zien overgaan in m'n google home app voordat ik in de buitenmuur naast de voordeur nieuwe gaten ging boren om m op te hangen, maar dat werkt dus niet :)
Er zit namelijk een magneet in de deurbel die m pas activeert na montage op die metalen bevestingsplaat.

Daar kwam ik pas na contact via de telefoon met google support achter ;)

Na installatie van de deurbel in je google home app, is de mechanische installatie een kwestie van beetje boren, schroeven en stroomdraadjes van je oude deurbel verbinden nadat je de oude drukker naast je voordeur hebt verwijderd. Hier heb ik even de juiste youtube installatie film moeten zoeken (google doorbell [battery] wired installation) o.i.d. maar dan is het een fluitje van een cent.

Alleen niet vergeten in de instellingen van je google deurbel te activeren dat je je oude bel ook nog wil laten overgaan, anders reageert alleen de notificatie via je google home app.

Heb jij ook een Google Nest Doorbell (batterij)?

Ik heb niets gedaan qua trafo, gewoon de oude van mijn bestaande deurbel er tussen gelaten. Die heeft 6V - 12V volgens mij. Maar ik heb ergens een vragenlijst van Google Nest deurbellen doorlopen en daar kwam uit dat de Google Nest Deurbel (batterij) daar gewoon compatibel mee moest zijn. Zie deze link met vrageijst, vraagt verderop over trafo informatie:

Ha had vandaag precies hetzelfde. Bel nog naast me liggen om eerst te kijken of hij werkte en gelijk beeld gaf op mijn nest hub. Kwam er later pas achter dat hij idd op de plaat gemonteerd moet zitten.

Bel werkt super. Geeft direct beeld op de Nest Hub en telefoon
Dank voor deze hint. Zat hier ook al mee te stoeien. Binnen de plaat er achter gedaan en toen niet filmpje rustig gekeken dus al in de mic/speaker ingang met het sleuteltje... hopelijk niks beschadigd.. zucht

Vanavond thuis maar weer verder stoeien.
Kun je iets vertellen over de capaciteit van de trafo? Deze zou volgens eerste specificaties hoger moeten zijn dan bij de Nest Hello 12v IPV 8v. Echter werd bij de Nest Hello aanvankelijk ook 12v gecommuniceerd maar bleek later weer bij deze versie dat op het Europese net 8v weer wel voldoende zou zijn. Vandaar de vraag.
Ik heb een 4/6/8v beltrafo op 8v. Deze voedt de nest doorbell battery gewoon.
Ik heb nu een aantal weken deze nest battery. In eerste instantie zag je in de home app bij batterij dat hij oneindig was maar laat nu telkens zien dat hij vanaf 30% leegloopt. Dus hij word zeker niet gevoed. Ik heb de standaard trafo laten zitten van 8v ook.

Volgens de specs zou dat voldoende moeten zijn maar dat is dus niet zo helaas.

[Reactie gewijzigd door Woppie1979 op 30 oktober 2021 16:02]

Vreemd, na 2 maanden nog geen lege batterij hier. Moet dus aan het type bestaande deurbeltrafo liggen dat je al hebt.
@tasten Die van jou is 6V - 12V en die van mij is 8V. Wellicht dat 12V wel voldoende is. Ik heb inmiddels de 8V - 12V - 24V besteld. Hopenlijk los ik het daarmee op. Ik laat het nog wel even weten zodra die binnen is.
Nog effe nagekeken: 8-16V wissel, 6V gelijkstroom staat op de beltrafo.

En verder nog:
Max 15W, Friedland TYPE 4

Zal kijken of ik foto kan toevoegen.
@tasten Ik heb de deurbel er net afgehaald omdat de accu leeg is. Nog voor de zekerheid de stekkers er nog even uitgehaald en opnieuw erop gezet, maar helaas zonder succes. Nu 4.5 uur in de oplader, dat is niet zo fijn.. ik lees online wel vaker dat bij de ene 8v wel voldoende is en bij de ander niet. Ik heb geen idee waar dat aan kan liggen helaas.

Ik heb hem inmiddels weer aangesloten en zoals je ziet in onderstaande link lijkt het erop dat hij op netvoeding is aangesloten , echter na een paar dagen en rond de 30% krijg ik dan weer de melding dat ik hem moet opladen.

[Reactie gewijzigd door Woppie1979 op 31 oktober 2021 22:59]

Beetje laat, maar wilde toch nog even melden dat met de 24v trafo het probleem is opgelost. Mijn oude 8v trok het dus echt niet.
Hi.
Ik heb geprobeerd om de oude bel/gong aan de praat te krijgen, maar dit is mij nog niet gelukt.

Welk type bestaande gong heb jij?

Dank voor je reactie
Er zit ergens een instelling in google home bij je deurbel. Meer -> stiltetijd en die annuleren.

Zie ook: https://support.google.co...ngen-van-de-bel-in-de-app

Maar volgens mij moet je eerst hier kijken: instellingen voor deurbel -> deurbel -> deurbelthema/geluid van binnenbel aanvinken.