Razer Blackshark V2

€ 70,95
Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Razer Blackshark V2 Review

theRTT 28 augustus 2021, laatste update op 30 augustus 2021, 234 views Product gekocht

Razer Blackshark V2

Na een lange tijd mijn vertrouwde Logitech G533 gebruikt te hebben, was het tijd voor wat anders. Sinds ik mijn toetsenbord en muis van Razer heb, wou ik ook een Razer headset kopen. Alleen deze heeft dus geen 7.1 surround sound..

Pluspunten

• Enorm confortabel
  • Erg goed geluid
  • Licht

Minpunten

• THX, geen surround sound 7.1. Dat is wel een deal-breaker.

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Dit is een van de meest comfortable headsets ooit. Echt waar, hij zit enorm fijn op je hoofd! Hij is super licht en de oorkussentjes voelen zacht aan. Daarnaast is het geluid echt fantaschtisch. Helder, volle bass en vol geluid. De bouwkwaliteit is ook echt goed en ziet hij er ook nog goed uit. Maar dat is helaas niet genoeg om deze headset te houden.

Voor mij is surround sound heel belangrijk, aangezien ik veel shooters speel. Op bol.com, stond dan ook dat deze dat had. Deze headset heeft dat dus duidelijk niet. Maar hij heeft THX spatial sound. Razer zegt dat THX beter is dan surround sound 7.1. Nou, uit mijn eigen ervaring is dat alles behalve waar en is dat gewoon een marketing stunt.

Er zijn veel reviews die zeggen dat het voordeel hiervan is, dat hij 7.1 audio kanalen heeft. Dat heeft deze dus gewoon niet. Het is een stereo headset. Ik heb contact gehad met Razer support en er zijn daadwerelijk geen headsets met én surround sound én THX spatial audio. Het is of het één, of het ander.

Ik heb met enorm veel settings gespeeld, maar kon gewoon geen goed richtings gevoel met deze headset. Voetstappen die achter je plaatsvinden, lijken overal vandaan te komen. Voetstappen van 20 meter verderop, klinken alsof ze 2 meter bij je vandaan zijn en ga zo maar door.

In Apex Legends stond er iemand recht achter mij, op een afstand van twee meter te schieten. En ik keek in volle verwarring om mij heen, omdat ik oprecht niet door had dat hij achter mij stond. Mijn vier jaar oude Logitech G533 geeft mij 1000 keer betere richtingsgeluid dan deze headset.

Nogmaals, het geluid was fantastisch. Daarom staat de kwaliteit geluidsweergave ook op uitstekend. De bouwkwaliteit is goed en hij is enorm comfortabel. Maar, het ontbreken van surround sound is gewoon te belangrijk. Vandaar de twee sterren.

Heb jij ook een Razer Blackshark V2?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.