Norton 360 for Gamers

€ 29,90
Specificaties Geschikt voor Android, iOS, macOS / OS X, Win 7, Win 8, Win 10 • maximaal 3 users - Bekijk alle specificaties

Norton 360 for Gamers Review

thomas.vantuijlTestpanel 16 augustus 2021, 234 views Testpanel

Norton 360 for Gamers

Norton 360 for Gamers, maar dan zonder RGB. Ik ben uitgekozen om deze software uitgebreid te gaan testen en aan de tand te voelen, en dat heb ik dan dus ook gedaan. Lees hieronder mijn uitgebreide review!

Pluspunten

• Uitgebreid
  • Werkt goed
  • Veel functies
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Prestaties tijdens sommige games
  • Schrijffoutje op website

Stabiliteit Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Gebruiksvriendelijkheid Score: 3
Norton 360 for Gamers, maar dan zonder RGB.

• Algemene beoordeling
Norton is al een oude bekende in de antivirussoftware en dat is ook te merken, de software is uitgebreid en zit vol met leuke features en handige functies. het is dus niet alleen een simpele antivirus maar nog veel meer, zo vind je in deze software dingen als een VPN, wachtwoordmanager en zelfs een functie die ik zelf nog nooit tegen gekomen ben in een antivirussoftware. Dark Web Monitoring met een korte maar krachtige beschrijving erbij "LifeLock scant op uw persoonlijke gegevens op het dark web." kortom, Norton kijkt op het darkweb of jouw gegevens daar voorkomen, is dit het geval dan krijg je een melding.

Al de functies van het programma staan netjes op een rij en het hoofdscherm is makkelijk en overzichtelijk.

Soms moet je wel ver doorklikken om bij de optie te komen die je zoekt maar als je het eenmaal goed ingesteld hebt dan blijft het ook goed werken en zal je die opties dan ook niet vaak nodig hebben.

De vertaling is op sommige plekjes niet helemaal lekker gegaan maar dit zijn vooral kleine puntjes, over het algemeen kom je geen fouten tegen in de teksten en in de software zelf en is alles duidelijk uitgelegd.

• Stabiliteit
Norton 360 for Gamers is zoals de naam al zegt gemaakt voor gamers, en of je nou voor de hobby een spelletje doet of je doet aan e-sports, stabiliteit is belangrijk. Op het gebied van stabiliteit is de software goed, na de installatie heb ik alle functies uitgeprobeerd, de software op de achtergrond open gehad, instellingen veranderd en alles maar de software is gewoon blijven werken, en dat is een fijn gevoel. Deze antivirus is install en forget, hij doet zijn werk stilletjes maar goed op de achtergrond.

• Prestaties
De prestaties van Norton 360 for Gamers vielen mij soms wat tegen. Het antivirus gedeelte werkt goed, hij scant de computer op de achtergrond en hij doet gewoon zijn werk zonder dat je er iets van merkt. Ook tijdens verschillende games heb ik een aantal scans laten draaien en dit werkte goed in GTA V, Cities Skylines en CSGO. Tijdens deze games merkte ik geen verschil tijdens een scan ten opzichte van zonder de software. Tijdens de game BeamNG Drive daarentegen ging het helemaal mis, zonder de scan op de achtergrond draait de game soepel en vlot zoals normaal maar tijdens een scan werd het een hele andere ervaring met haperingen en vertragingen wat ik normaal gesproken nooit heb tijdens deze game, dit was even een tegenvaller.

• Functionaliteit
De software is niet alleen een antivirus, het zit namelijk vol met functies.

Wat erg fijn is aan deze software is de ingebouwde VPN optie. Met deze software in je bezit heb je in principe geen andere VPN software nodig. Je kan zelf kiezen vanuit welk land de VPN moet werken en je kan ook programma's uitsluiten van de VPN verbinding.

Ook heb je nu de Dark Web Monitoring functie, deze scant het Dark Web voor jouw gegevens en als deze gevonden worden dan krijg je een melding. Om deze functie te activeren word je naar een webpagina geleid waarop je jouw gegevens kan invullen. hier kan je dingen als telefoonnummer, creditcard informatie email adressen en meer invullen. ik heb het alleen op mijn email gehouden voor deze test al heb ik wel alle opties even bekeken.

Bij deze software zit ook een cloud back-up functie al betwijfel ik het nut daarvan sinds iedereen tegenwoordig wel een Dropbox, Google of Onedrive heeft.
De opslagruimte in de cloud back-up is met 50GB ook zeer beperkt te noemen, en deze is dan vooral ook bedoeld voor belangrijke documenten en kleinere bestanden en niet zo snel voor je filmcollectie. Het is natuurlijk wel fijn dat deze functie erin zit.

• Systeemeisen
De systeemvereisten zijn vrij simpel met deze software en er wordt alleen gesproken over de versie van het besturingssysteem. Aan hardware zijn er geen specifieke vereisten waar het apparaat aan moet voldoen, al twijfel ik wel of het een fijne ervaring zal zijn op een Pentium 4 met 512MB aan ram.

• Gebruiksvriendelijkheid
De software ziet er netjes uit, is overzichtelijk en is makkelijk in gebruik. De verschillende functies zijn makkelijk terug te vinden via het hoofdscherm en opties zijn simpel aan te passen.

• Installatiegemak
De installatie verliep soepel en snel, de downloadgrootte is ongeveer 270 MB en de download heeft het langste geduurd van heel het installatieproces, de rest ging vlot en overzichtelijk.

De afbeelding op het installatiescherm was een leuke verrassing en dit geeft wel een beetje die gamer feel en look.

Na de installatie kom je al meteen uit op het hoofdscherm en dan kan je aan de gang.

• Ondersteuning door fabrikant
Ik heb gelukkig geen ondersteuning nodig gehad maar het is fijn dat deze er is. Wat ik wel vreemd vind is dat er op de productpagina van Norton zelf gesproken wordt over 24/7 ondersteuning, maar als ik de ondersteuningspagina open in de software dan krijg ik het volgende te zien:

Onze excuses voor het ongemak. Direct online chatten is op dit moment niet beschikbaar.
Kantooruren Direct online chatten:
Maandag t/m vrijdag, 9:00 tot 20:00 uur

Onze excuses, telefonische ondersteuning is momenteel niet beschikbaar.
Kantooruren
Maandag t/m donderdag, 9:00 tot 20:00 uur
Vrijdag, 9:30 tot 20:00 uur

De openingstijden zijn ruim maar het is geen 24/7 support zoals er op de webpagina van Norton staat.

De prijs op het moment van schrijven is 29,95 op Bol.com, dit is voor een jaarabonnement voor 3 devices en 1 gebruiker, aangezien je daarmee VPN, Antivirus en een kleine cloudopslag hebt vind ik dit een zeer goeie prijs.
Dan heb je voor een net bedrag een goeie antivirussoftware met ruime support, veel functies en een makkelijke gebruikersinterface.

Het is een goeie antivirus met veel functies welke ik zeker kan aanbevelen,

Heb jij ook een Norton 360 for Gamers?

Waarvoor zou je hiervoor moeten kiezen i.p.v een standaard antivirus programma?
deze antivirus heeft een functie waardoor alle antivirus activiteit op 1 core gedraaid wordt waardoor de rest van je CPU beschikbaar blijft voor je games. hij detecteert automatisch of je een game start en dan gaat de game optimizer automatisch aan

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.