Synology DiskStation DS110j Review

PATCJanssen 2 september 2010, laatste update op 2 september 2010, 746 views

Synology DiskStation DS110j

Pluspunten

• Zeer veel mogelijkheden.
  • Nederlands talig met goede help functie

Minpunten

• Harde schijf is linux geformateerd waardoor normaliter niet rechtstreekt uit te lezen in windows omgeving. Hier zijn wel programma's voor.

Kwaliteit voeding Score: 4
Mijn DS110j in combinatie met een samsung 1,5TB harde schijf gaf de eerste maanden nog al wat problemen. Hij had bij 3 nieuwe identieke schijven bad sectors gemaakt. Nu werd de DS110j verdacht.
Helaas was de internetwinkel cool-prices net failliet gegaan, zodat ik genoodzaakt was rechtstreeks zaken te doen met synology via de website en mail.
Deze mailwisseling was in het engels en zeer correct, uiteindelijk moest ik de NAS opsturen naar Taiwan via UPS. De kosten van versturen en terug ontvangen worden geheel betaald door Synology. Op woensdag verstuurd, de woensdag daarop een nieuwe ontvangen.
Hier kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen.
Installeren van nieuwe NAS dient dan vanaf begin opnieuw uitgevoerd te worden.
Om dezelfde netwerkschijven terug te krijgen is het dan wel belangrijk te zorgen dat de NAS hetzelfde IP-adres krijgt. Ik heb dat gedaan door een vast IP adres te geven.
Perfecte service !!!!!

Heb jij ook een Synology DiskStation DS110j?

fijn dat je zulke goeie ervaringen hebt met Synology, maar volgens mij heeft dit niks met een 110j an sich te maken, laat staan een review.
In de review wordt wel degelijk een beoordeling gegeven in de vorm van sterretjes. De tekst is een ervaring die wellicht ook voor andere artikellen van Synology geld.
Deze goede garantie kan dan ook een reden tot aanschaf zijn.
Ik vind het wel nuttig om te weten dat de fabrikant je niet in de kou laat staan. Daar zouden andere merken inderdaad een voorbeeld aan moeten nemen.