Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

SpeedingWilly 1 september 2010, laatste update op 1 september 2010, 516 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• Snelheid
  • Betrouwbaarheid
  • Veel functies beschikbaar

Minpunten

• Weinig firmware updates (voor EU versies)
  • Veel problemen gemeld in forum (maar het is een populair product en veel tevreden mensen posten niet, dus dat wil niets zeggen)

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
Een hele korte onderbouwing:
- Draadloos bereik is voldoende, maar kan beter. Ik gebruik deze router in mijn appartement waar de situatie redelijk ideaal is voor draadloos netwerkverkeer.
- Prijs scoort voldoende. Dit is echter zoals ik het ervaarde bij aankoop. Toen ik de router aanschafte heb ik rond de 120 euro betaald. Nu is de router veel goedkoper, maar er zijn nu ook veel alternatieven beschikbaar (indertijd niet).

Veel info over deze router is te vinden in het forum.

Ik gebruik firmware versie 1.21EU sinds aanschaf zonder problemen. Bij wijze van uitzondering heb ik deze firmware niet geupdated omdat er veel problemen gemeld worden met andere versies in het forum en omdat dit belangrijke apparaat gewoon moet werken in mijn netwerk (dus als het werkt niet updaten dus is mijn filosofie bij dit product).

Heb jij ook een D-Link DIR-655?