Watch Dogs: Legion, PS5

€ 19,99
Specificaties PS5 • Actie, Avontuur, Free Roaming - Bekijk alle specificaties

Watch Dogs: Legion, PS5 Review

AppleFan2007 9 juli 2021, laatste update op 9 juli 2021, 603 views Product gekocht

Watch Dogs: Legion, PS5

Watch Dogs Legion heb ik aangekocht om het feit dat ik verslaafd was aan Watch Dogs 2. Daarom dat er zeker enige teleurstelling was aangezien Watch Dogs Legion erop achteruit gegaan is tegenover de vorige game.

Pluspunten

• Goed verhaal
  • Mooie Graphics
  • Veel te doen in London
  • Het aanwerf systeem

Minpunten

• Minder te hacken dan in Watch Dogs 2
  • Raar gedrag van de mensen in London (ze springen voor je auto)
  • Albion auto's verschijnen uit het niets

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Er was voor mij geen twijfel om Legion op de dag van launch te kopen, kort daarvoor was ik verslaafd geraakt aan Watch Dogs 2. Het verhaal en de Gameplay hiervan nam me echt mee.
Watch Dogs Legion gaat hier voor een groot deel op voort, maar het is toch minder dan in Watch Dogs 2.

Minder hacks
Watch Dogs 2 had enorm veel hacks, de verkeerslichten aanpassen, geld overmaken van omstaanders, de weg opblazen, de politie en de maffia op anderen afsturen, ...
Alle mogelijkheden die ik hier opnoem zijn allemaal weg, jammer want deze hacks lieten echt zien waar het concept om draait.
Ook andere opties die niets met hacks te maken hebben zijn verdwenen zoals bommen gooien.
Zeer jammer als je het mij vraagt.

raar gedrag van de AI
Iets wat wel in de vorige game zat maar wel hinderlijk was is dat de omstaanders wegspringen omdat je met een voertuig voorbijraast.
Een kanttekening hierbij is dat ze niet weg van je auto springen maar voor je auto springen.
Dat lijdt dus naar een aanrijding waar je niets aan kon doen. Dat brengt me direct tot een ander punt, in de vorige game had je dan al lang de politie achter je aan zitten maar in Legion lijkt de politie niets te geven om de burgers maar alleen om eigen materieel.
Opgelet: als je zomaar begint te schieten op de mensen zal je nog steeds politie achter je aan krijgen.

Dus de politie zit grotendeels achter je aan omdat je hun materieel hebt beschadigd, op zicht niets mis mee maar de politie auto's kunnen zomaar eens verschijnen waardoor je tegen hen rijdt. gevolg, ze zitten achter je aan en pas als je 1 van hun bewakers doodrijdt of neerschiet zullen ze extra hun best doen, rijdt je ondertussen wat mensen neer is er geen enkel probleem.
Dit alles doet wel af aan de ervaring.

Het verhaal
Het verhaal is het sterkste punt van de game.
Je speelt met de Londonse DedSec om erachter te komen wie achter de recente aanslagen zat en vecht tegen Albion om zo de politie staat ten val te brengen.

Wat het verhaal ook beter maakt is het nieuwe systeem om leden te rekruteren. Zo kan je voor elke missie het gepaste personage kiezen met het gepaste gereedschap om op de meest efficiënte manier de missie te voltooien.

Op sommige momenten voelt deze functie meer als een gimmick omdat je er niet altijd aan denkt om andere rekruten te gebruiken.
Meestal veranderd ik pas van personage als ik dood ging.
Het heeft bij mij ook lang geduurd vooraleer ik een deftig team had omdat ik eerst geen zin had om te rekruteren voor ik aan het verhaal begon.

De open-world
Eerst een vooral ziet London er fantastisch uit in Watch Dogs Legion, als je als eens in London bent geweest ga ja vaak gebouwen herkennen en ook de smalle straatjes zullen je bekend voorkomen.

De wereld biedt ook veel optionele missie's. Zo kan je in iedere regio missies voltooien zodat de bewoners DedSec op een positievere manier gaan zien. Hoe meer missie's je voltooid, hoe meer mensen een positieve houden tegenover DedSec hebben.
Dit resulteert dan weer dan je sneller en makkelijker mensen kan rekruteren.

DLC
Watch Dogs Legion heeft sinds begin Juli ook een DLC waar je speelt met Aiden Pearce en Wrench, bekend van de vorige games.
In de DLC speel je vlak na de aanslagen in London dus paralel met het hoofdverhaal.

De DLC kan je alleen spelen als je de Season pass hebt of als je de DLC apart koopt.
De season pass krijg je als de Gold edition of Ultimate edition van de game hebt of als je deze apart hebt aangekocht.

Heb jij ook een Watch Dogs: Legion, PS5?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.