Microsoft Office 365 Family Review

linksquest 25 juni 2021, laatste update op 19 december 2021, 514 views Product gekocht

Microsoft Office 365 Family

Ik ben zeer tevreden over deze service, gemakkelijk op meerder apparaten gebruik maken van het beste wat Microsoft te bieden heeft. Zeer handig voor mijn blogs en reviews.

Pluspunten

• Online en offline te gebruiken
  • Makkelijk te installeren
  • Ook via de browser zeer goed
  • Geen reclame meer in Outlook

Minpunten

• Adviesprijs voor solo mag lager.

Stabiliteit Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Voor sinds 2 jaar ben ik aan het schrijven geraakt, nu ben ik niet het beste in spelling, maar juist door te schrijven en natuurlijk feedback, ben ik er steeds beter in geworden.

Ik heb verschillende programma's geprobeerd, zoals Open office, maar ik merk toch dat Microsoft Office gewoon beter werkt. Heb bijna 10 jaar lang office 2010 gebruikt en begin vorig jaar had ik me Microsoft Office Pro Plus 2019 aangeschaft, mede voor de nieuwe spelling.

Nu gebruik ik al jaren OneDrive als mijn opslag en sla ik daar tegenwoordig mijn artikelen op en dat werkt erg fijn. Nu gebruik ik sinds kort ook een iPad, mede om niet telkens mijn Gaming laptop uit te hoeven halen. Maar waar ik mee zat te worstelen is dat ik een Windows Laptop, Android telefoon en iPad heb, en ik niet universeel kon werken. Nu had ik een betaalde Office voor Windows, maar op Android en iPad OS was ik weer op bepaalde andere programma's aangewezen, of ik moest een office 365 abonnement pakken. Een losse Microsoft Office voor Apple of Android was er niet. Dus om toch makkelijk en snel universeel te kunnen werken toch besloten te upgrade naar Microsoft Office 365.

Nu heb ik voor familie gekozen, want mijn dochter zal vanaf komend schooljaar werkstukken moeten maken en mijn vrouw doet ook graag de boekhouding in Office. Voor ons is dit een hele uitkomst en hoe makkelijk alles werkt, vooral omdat we alle 3 een eigen tablet, telefoon en Laptop gebruiken.

Alles werkt snel en is heel makkelijk in gebruik, nooit meer omkijken naar updates, want je krijg standaard de laatste versie, maar ook met betrekking tot opslag hoeven we ons niet meer druk te maken dat deze snel vol raakt. De adviesprijs voor een solo gebruiker had misschien wat lager gemogen, maar het is zeker de moeite waard als je het met meerder man delen doet.

Heb jij ook een Microsoft Office 365 Family?

Interessant om te weten waarom je vindt dat de adviesprijs aan de hoge kant is?
(Iedereen mag daar uiteraard een mening over hebben, maar ik ben op zoek naar de onderbouwing.)

Met O365 family heb je 6x 1TB aan Cloud storage en alleen dat al is goedkoper dan de meeste concurrenten voor cloud storage. Dan krijg je er ook nog eens de installaties van office bij op 5 devices per gebruiker, dus 30 devices in totaal.

Echter, jouw redenatie kan anders zijn, dus ben vooral benieuwd. Door bovenstaaande vind ik het eigenlijk zeer goedkoop en je kunt vaak ook nog aanbiedingen vinden.
Prijs is meer op single user van €70 gebaseerd.
Maar je hebt een family license and niet een single user.
Zelfs voor single user is de cloud storage al snel goedkoper dan de concurrentie.
Sorry voor mijn late reactie, door drukte je bericht uit het oog verloren. Daar heb je inderdaad een punt, heb het aangepast en vermeld advies prijs voor solo mag lager.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.