Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

chriswet340 4 juni 2006, 698 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Muis is licht

Minpunten

• lees mijn review zou ik zeggen. Toetsenbord werkt (op het moment) niet
  • Synchronisatie software kan niet worden ge´nstalleerd

Ik had al een draadloos setje van Logitech en een aparte Bluetooth 1.2 dongle van Sitecom. Ik dacht met de X5000 kan ik die mooi combineren, vooral met de snelle muis in gedachte en de snelle 2.0 dongle. Wel behoorlijk teleurgesteld geraakt van deze aanschaf kan ik je verzekeren.
Ik heb meerdere malen geprobeerd het geheel aan te sluiten en eigenlijk voldoet het bij lange na niet aan de beloftes. Op dit moment heb ik het vooral met het toetsenbord problemen. Nu functioneren alleen de sneltoetsen, maar niet de letters en numpad toetsen. Hiervoor had ik het probleem dat er een flinke vertraging was, en nu moet ik weer terug naar mijn oude vertrouwde toetsenbord om dit te kunnen opschrijven. Ik ga ervan uit dat ik zelf iets verkeerd moet hebben gedaan, maar dit is wel de zoveelste keer dat het niet doet wat een bedrade traditionele toetsenbord wel kan. Ik verwacht van een toetsenbord dat ie het doet als ik keurig alle aanwijzingen volg.
Ik had dit ding eigenlijk 2 maanden geleden gekocht en toen waren ook al problemen, met name met de synchronisatie. Ik dacht het ligt aan mij, of de software is nog niet toereikend. Nu kan de zogenoemde "Easy Connect" software nog steeds niet worden ge´nstalleerd, waarmee ik hoopte mijn telefoon aan Outlook te koppelen. Ik krijg nog steeds de melding dat het programma niet compatibel met mijn PC's software (zelfs na verwijdering van de software van Sitecom). Waardeloos. Ik heb hiervoor prima kunnen synchroniseren met Bluetooth met mijn Sitecom dongle.
Mensen, ik zou zeggen, wacht nog een tijdje met de aanschaf van een MX5000 apparaat, totdat de techniek echt gemeenplaats is geworden. Op dit moment is het totaal niet geschikt voor het grote publiek.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Waar ik denk dat t bij jouw aan licht is dat je toetsenbord op de 'lock' stand staat., en je ontvanger niet. (of andersom) Dit kun je verhelpen door op ctrl+alt+f12 te drukken, dan kom je in een scherm van logitech. Volg dit, en het komt dan wsl helemaal goed! (zelf ook last van gehad, dit komt rechtstreeks van de Logitech help centre)

:Y)
Inmiddels is deze set min of meer werkbaar in de meeste situaties. Zie mijn reactie bij F4RR3L: http://tweakers.net/productreview/5689

Het gaat mis bij de meegeleverde dongle; die is veel te zwak.

[Reactie gewijzigd door chriswet op 20 april 2008 11:36]