Steelseries Arctis 9x

Specificaties Bluetooth en draadloos RF met onbekende aansluiting - Bekijk alle specificaties

Steelseries Arctis 9x Review

cablepokerface 4 mei 2021, 48 views Product gekocht

Steelseries Arctis 9x

Prima, met caveats.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Batterij
  • Geluid

Minpunten

• Pairing
  • Enkele disconnect

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Ik las de doorgaans negatieve ervaringen met deze koptelefoon en ik ervaar dat eigenlijk nauwelijks.

Mijn doel was een hoofdtelefoon die ik enkel en alleen gebruik voor mijn xbox. Ik heb een Series X in de woonkamer en een One X op kantoor. Ik gebruik de arctis alleen voor die 2 apparaten.

Ik heb de koptelefoon nu 4 maanden en ik game met vrienden online ongeveer om de week een hele avond. Ik heb 2x een connectie verlies gehad. Dat betekent: koptelefoon uit en weer aanzetten.

Geen disconnects is natuurlijk beter, maar ik vind het wel ok, want ik zit een meter of 4 van de xbox af en dan is 2 disconnects in een uur of 50 gebruik niet ergerlijk.

Wat ik vervelender vind is het feit dat als ik naar de keuken loop ofzo met het ding op mijn hoofd hij zijn verbinding kwijt is en die niet terug pakt zodra ik weer in de buurt van de xbox kom. Maar ja, dat zal met xbox wireless te maken hebben want dat doet een controller ook niet. Dus ook dan moet ik hem uit en aan zetten.

Omdat ik switch tussen 2 xboxen moet ik af en toe opnieuw pairen. En dat werkt prima, maar duurt iets langer dan een xbox controller, ik denk een seconde of 30. Ik vind de keuze jammer die arctis gemaakt heeft dat de aan/uit knop ook de pairing knop is. Want dat betekent dat ze een long-press functie van een knop moeten gebruiken die ze wel heel veilig hebben ingesteld. Uitzetten is bijvoorbeeld een seconde of 8 ingedrukt houden?? Om opnieuw te pairen moet ik hem dus uitzetten, 8 sec, daarna ingedrukt houden een seconde of 12 om in pairing modus te gaan en dan snel op de pairing knop van de xbox drukken zodra ik hem zie knipperen. Lux problemen natuurlijk, maar daar kan beter over nagedacht zijn. Als ie het xbox wireless protocol ondersteund, waarom dan geen pairing knop?

Draagcomfort is uitstekend. Een heel avond op mijn hoofd geen probleem. Batterijduur erg goed. Microphone voelt wat flimsy aan maar werkt eigenlijk prima. Rode lampje voor mute bij het mondstuk is gewoon goed ontwerp. Je ziet dus altijd of je op mute staat.

Ik ben zeker geen audiofiel dus geluidskwaliteit inschatten is nogal subjectief voor mij, maar ik vind het geluid prima en ik kan voice chat en game volume makkelijk balanceren met dit apparaat en mijn vrienden zeggen dat mijn stem heel helder is.

Dus eigenlijk wel heel tevreden ermee.

Heb jij ook een Steelseries Arctis 9x?