Xiaomi Mi Smart Band 6 Zwart (Zwart)

€ 36,55
Specificaties Android, iOS compatibel en 12,8g - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Smart Band 6 Zwart (Zwart) Review

iw@n 29 april 2021, laatste update op 30 april 2021, 1.839 views Product gekocht

Xiaomi Mi Smart Band 6 Zwart (Zwart)

prima functionaliteit maar batterijduur tov voorgangers onvoldoende. (nog wel beter dan meeste andere merken)

Pluspunten

• groter scerm
  • O2 meter

Minpunten

• batterij snel leeg
  • batterij snel leeg
  • batterij snel leeg

Ik ben echt enthousiast over de manier waarop xiaomi de smart watch/fitness tracker benaderd. Ik heb dan ook alle mi bands vanaf de 1 (die zoncer display) gekocht.

Met elke nieuwere versie is er functionaliteit toegevoegd zonder de sterke punten al te veel te reduceren.

Helaas moet ik concluderen dat een van de sterkste punten, de batterijduur, met de introductie van de mi band 6 voor mij nu echt onder een critische grens is gekomen.
wat ervaring met batterijduur:
tot mi band 4: >4weken
Mi band 5: ~3 weken
Mi band 6: ~1 week.

de nieuwe functionaliteit:
Het iets grotere scherm van de 6 is wel leuk maar maakt niet echt veel uit. De 6 voelt er ook niet groter door.
Er is ook een zuurstof gehalte meter toegevoegd. Meer meet gadgets is altijd leuk. Ik ben geen medicus maar dit soort sensoren kan nooit als meer dan een indicatie worden gezien.... Toch ook leuk.

Al met al wegen de niewe functies voor mij niet op tegen de batterijduur en verwacht ik dat ik de mi band 5 weer ga gebruiken.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Smart Band 6 Zwart (Zwart)?

GPS toevoeging is ook wel leuk. Ik kan nu mijn sport activiteit tracken zonder telefoon mee te nemen.
Overal waar ik kijk staat aangegeven dat de mi band 6 alleen connected gps heeft, dus dit zou niet mogelijk moeten zijn.
ik moet bekennen dat ik dat inderdaad nog niet geprobeerd heb. afgelopen weken niet wezen sporten :-). Heb het in een review gelezen.
Haal het uit mijn review tot ik het zelf heb geprobeerd.
Je hebt als minpunt driemaal aangegeven dat je de batterij duur vindt... tot ik verder las en ik zag dat je de batterijduur (wordt aan elkaar geschreven) aan de korte kant vindt.

Hoe moet je deze versie van de Mii Band opladen? Moet je de pil nog steeds uit het bandje nemen? Dan snap ik goed waarom je graag wilt dat de batterij langer mee gaat. Ik heb een Mii Band 1, 2 en 3 gebruikt en bij al deze exemplaren ging het bandje als eerste stuk.

Mijn Apple Watch (series 5) gaat 1.5 dag mee op een volle lading (nog steeds, na reeds 14 maanden in bezit te hebben). Maar bij mij is het laden gemakkelijk: apparaat van mijn pols af halen en op een ronde magnetische lader leggen. Binnen een half uur is het zo ver opgeladen dat ik weer een hele dag vooruit kan, inclusief sporten.
mi band 5 en 6 hebben een magnetische oplader waarbij je de pil niet meer uit de band hoeft te halen. Is inderdaad veel fijner.
Maar gebruik je dezelfde features/settings als bij je andere bands?
Zoals: heartrate elke x minuten? SPO2 meting aan? "raise wrist to turn on screen" etc?

Ik heb nu de 4 en overweeg de 6, maar maak geen gebruik van heartrate functies etc...
ik heb de features zover mogelijk niet altijd aan staan enkel slaapritme. Kan goed zijn dat er op de mi band 6 meer actief is maar dat is dan niet instelbaar.

Als je de batterijduur van ~ een week OK vind is de mi band 6 een goede keuze. Het opladen gaat met de magnetische oplader wel veel makkelijker.

[Reactie gewijzigd door iw@n op 29 april 2021 14:10]

Ik haal makkelijk twee weken met de band 6. Waarschijnlijk heb je wat instellingen niet optimaal staan.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.