Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart

€ 358,12
Specificaties Bluetooth en draadloos RF met USB en 3.5mm, Optisch - Bekijk alle specificaties

Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart Review

Andere_koekNewbie 28 april 2021, laatste update op 28 april 2021, 361 views Product gekocht

Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart

Prima geluid, handig in gebruik. Slechte bouwkwaliteit en slechte klantenservice

Pluspunten

• goed geluid
  • handig in gebruik

Minpunten

• slechte bouwkwaliteit
  • snel kapot
  • slecht klantenserivce

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Deze review is geplaats nadat ik 2 jaar en 4 maanden fijn gebruik heb gemaakt van de headset zonder daarover klachten te hebben. Maar ik vindt het belangrijk dat mensen weten dat er een design flaw is waar de oorschelp geneigd is kapot te gaan. ook na normaal gebruik is de kans dat deze los breekt groter als bij andere headsets die ik zelf op heb gehad. dit komt doordat er maar 1 aanhechting punt is die onder stress komt te staan als ik hem op heb.

De arctis pro is een prijzige headset.
Hiervoor krijg je een product dat deze prijs op geluidskwaliteit comfort en gebruikers gemakt volledig voldoet aan de verwachtingen.
pro's:
-Het geluid is kraakhelder voor zowel muziek als game's
-De optie voor een side tone is erg fijn als je ook nog wil horen wat er om je heen gebeurt terwijl je een dichte headset op hebt.
-de headset is gemakkelijk in gebruik en intuïtief
-de microfoon filter veel omgevings geluid eruit (er rijden veel motoren langs bij mij en mijn discord vrienden hebben daar geen last van)
-zit comfortabel, ik zit meerdere dagen per week meerdere uren per dag zonder klachten met de headset op en vergeet soms zelfs dat deze op zit.

Con's:
-en design flaw bij de aanhechting van de oorschelp waardoor deze geneigd is sneller los te breken bij normaal gebruik
-klantenservice was slecht bereikbaar en stuurde me gelijk door naar de retailer waar ik dit item gekocht had, ook al was dit op hun eigen site.

op de bijgevoegde foto kan je zien waar het probleem zit. Mijn headset is door dagelijks gebruik kapot gegaan omdat er op dit punt veel stress ontstaat als je hem op je hoofd hebt zitten.

Edit op 28-4-21 om de positieve kanten van de headset wat meer uit te lichten en zo een duidelijkere meer evenwichtige review te plaatsen en niet eentje die uit een negatief gevoel komt

Heb jij ook een Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Ik heb zelf een steelseries Arctis Pro Wireless en hiervoor ook een Steelseries H Wireless gehad (2 jaar) maar heb nog nooit dit probleem gezien. De bouwkwaliteit lijkt mij dan ook wel goed. Een snelle google opdracht leverde me wel een reddit post op van 2 jaar geleden waarbij mensen een barst hadden maar niet dat dit zo afgebroken is.

En dit lijkt haast wel afgeknapt na een ragequit en iemand die met zijn headset heeft gegooit of een headset die gevallen is op de zijkant.

Daarnaast review je hem na iets meer dan 2 jaar gebruik. Alleen nu deze kapot is plaats je hier pas een review. Is hij je in die 2 jaar dan ook helemaal niet bevallen? Het lijkt mij dan ook pas dat nadat deze kapot is gegaan je over bent gegaan om een negatieve review te plaatsen.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 28 april 2021 16:26]

Hey Sennax.
Klopt ik ben inderdaad een negatieve review gaan plaatsen nadat mijn headset kapot is gegaan, echter heb ik eerst contact gehad met de klantenservice van steelseries.
De headset beviel me zeker wel goed tot het moment dat hij kapot ging, ik zal kijken of ik dit nog kan aanpassen om dit duidelijker naar voor te laten komen in mijn review, echter als je wat verder kijkt online is er echt wel meer te vinden over mensen met eenzelfde soort probleem als waar ik nu tegenaan loop en dat geeft me een zuur gevoel. ik denk dat ik met dat zure gevoel dan ook deze review geplaatst heb en daardoor zeker beïnvloed ben.

Ik ga kijken of ik deze review nog kan aanpassen om de positieve punten wat duidelijker naar voor te laten komen. maar ik ga de negatieve punten echt niet eraf halen, ik vindt het belangrijk dat men deze ook kan zien om zo zelf tot een conclusie te komen of ze deze headset willen kopen.

Edit:
De review is aangepast en hoop zo wat duidelijker te zijn in de pro's en con's.
Hoewel je gelijk hebt dat ik na veel gebruik pas een negatieve review plaats vindt ik het wel belangrijk dat als mensen 350 euro voor een headset willen betalen dat ze weten waar mogelijke flaws zijn.
Het is zeker niet gebeurt vanuit een ragequit maar het kan zeker wel zijn geweest dat ik iets ruiger ben omgegaan met de headset als veel mensen zouden doen. maar dit is dan echt alleen met hoe ik hem op en van m'n hoofd af zet.

[Reactie gewijzigd door Andere_koek op 28 april 2021 17:05]

0Anoniem: 170109
24 mei 2021 12:46
Dit lijkt heel erg op wat ik tot 2x toe had met mijn oude Logitech G35 (en de draadloze variant er van) die braken bij mij op het rechter oor af bij het draai/kantel punt en nee ik gooide er totaal niet mee aangezien dat ding ook 140 of 170 euro koste was ik mega voorzichtig.
Dat gezegd hebbende omdat je zo te spreken bent over de geluidskwaliteit en ik graag call of duty speel en andere spellen waar je goed moet luisteren zal ik toch overwegen of dit wat voor mijn is al is +€300 wel wat erg veel geld.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 170109 op 24 mei 2021 12:49]

Ik kan deze klacht bevestigen; ik ragequite niet, heb geen vreemd gevormd hoofd en ben er gezien de prijs altijd enorm voorzichtig mee geweest (zelf een headset stand aangeschaft; hij mag gezien worden en ik ben d'r zuinig op).

Ondanks dat, herhaaldelijk dit probleem ervaren. In de afgelopen 3 jaar 2xvervanging ontvangen.
Ik herken de klachten qua service niet; mijn vervanging is 2x kosteloos geweest via de SteelSeries website zelf.

Gezien de service ga ik waarschijnlijk ivm de geluidskwaliteit, base station en batterij optie (incl pairen met PC en bluetooth) waarschijnlijk voor een nieuwe.
1e bestellinging mocht retour; scroll wheel voor pairing op meerdere apparaten werkte niet.
Ga nu voor poging nummer twee elders.
Ik heb precies dezelfde breuk in mijn headset. Na 10 maanden normaal gebruik. Wel een coupon gekregen voor een nieuwen a vernietiging van de oude headset.