HyperX Cloud MIX

€ 139,-
Specificaties Bluetooth met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

HyperX Cloud MIX Review

Ray1280 23 april 2021, laatste update op 23 april 2021, 148 views Product gekocht

HyperX Cloud MIX

De HyperX Cloud MIX is een zowel bedraad als draadloos te gebruiken headset van kwalitatief materiaal en met mooi geluid, maar met een paar minpuntjes en een prijs die niet helemaal in verhouding staat tot wat je krijgt..

Pluspunten

• Helder en gedetailleerd geluid
  • Accurate audiopositionering
  • Sterk en luxe design
  • Neutraal ogend, goed voor buiten
  • Bedraad en draadloos te gebruiken

Minpunten

• Oorcups zijn net iets te klein
  • Padding over drivers is dun
  • Relatie duur voor wat je krijgt

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Als gamer met huisgenoten die liever niet mee willen genieten van de actie heb ik altijd al twee headsets gehad; een primaire en een reserve, mocht de primaire kapot gaan en/of (voor reparatie) retour moeten. Als reserve had ik een Logitech H390 USB Headset. Op zich een redelijk ding met verdienstelijk geluid, maar al flink oud, niet compatible met mijn Creative AE-7 geluidskaart en eigenlijk gewoon aan vervanging toe.

Omdat ik nogal fan ben van de HyperX headsets en al een HyperX Alpha Pro bezit ben ik binnen die familie gaan zoeken naar een "secondary". De Orbit was me veel te duur, en de Stinger te budget (was te merken aan het comfort, en de kwaliteit van zowel bouw als audio). Uiteindelijk kwam ik de MIX tegen, en dat leek me gezien de specificaties (op papier net iets beter dan de Alpha Pro) een goede optie.

De MIX is speciaal in die zin dat je hem zowel bedraad als draadloos via Bluetooth kunt gebruiken op zowel PC, tablet als telefoon. In vergelijking met de Alpha Pro heeft hij een slanker ontwerp met een minder "gamerige" uitstraling, iets helderder en meer gedetailleerd geluid en een wijdere "soundstage". Zowel bij het luisteren naar muziek als tijdens het gamen viel op dat de audio zeer levendig en accuraat was, goede positionering vertoonde en met name stemmen heel duidelijk overkwamen.

Minpunten zijn echter dat de bas aan de vlakke en zwakke kant is, in ieder geval niet zo "meaty" als die van de Alpha Pro. Ook is het comfort minder; de padding is min of meer hetzelfde als het materiaal dat in de Alpha Pro zit, maar de oorcups zijn kleiner en zowel de oorkussens als de hoofdband zijn smaller waardoor er meer druk op je hoofd en rond de oren komt. De Alpha Pro is zo comfortabel dat je soms vergeet dat je hem op hebt, maar de MIX voel je duidelijk zitten.

Over het algemeen gezien is de MIX een goede headset, maar voor een prijs rond de 150 euro levert hij ten opzichte van de Alpha Pro weinig kwalitatieve meerwaarde. Tenzij je natuurlijk per sé een draadloze Bluetooth headset wil. Eindoordeel... Heb je een Alpha Pro, of een vergelijkbare headset van een ander merk, dan zou ik niet gaan upgraden naar de MIX. Heb je nog geen headset (en een flinke beurs), dan zou ik hem eens proberen om te kijken of hij voor jou wel comfortabel zit.

Heb jij ook een HyperX Cloud MIX?