ASUS TUF Gaming B550-PLUS

€ 143,-
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming B550-PLUS Review

5v3n 22 april 2021, laatste update op 31 december 2021, 114 views

ASUS TUF Gaming B550-PLUS

Mooi mat zwart moederbrod dat visueel mooi te combineren valt met de jouw eigen RGB lichtjes en de ingebouwde RGB zones.

Pluspunten

• Mat zwart
  • RGB
  • Aangename BIOS
  • Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen internal USB 3.2 GEN 2
  • USB issues met stock BIOS (komt door AMD)

Layout Score: 5
Ik ben voor dit moederbord gegaan omdat het mat zwart is en goed te combineren valt met RGB lichtjes. Het moederbord heeft zelf ook meerdere RGB zones ingebouwd die je eenvoudig kan besturen met Asus Armory Crate Deze software heeft ook ondersteuning voor mijn 3080 FE en Corsair RAM.

Een aangename verrassing voor mij was dat het moederbord je herinnert om jouw settings terug te laden nadat je de BIOS update. In het verleden met een ander moederbord waren mijn RAID settings 'vergeten' en ben ik daardoor data verloren.

Ik gebruik een kraken Z63 en een H710i die ieder een interne USB 2 aansluiting nodig hebben. Jammer genoeg heeft de stock bios problemen daarmee, door een fout in de AMD AM4 AGESA V2 PI. De laatste BIOS (Version 2201 beta) lost dit probleem eindelijk op.

Alleen jammer dat het moederbord geen internal header heeft voor USB 3.2 GEN 2.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming B550-PLUS?