Bose Sleepbuds II (Wit)

€ 207,39
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bose Sleepbuds II (Wit) Review

hans.geurtsen 10 april 2021, 141 views Product gekocht

Bose Sleepbuds II (Wit)

Werkt écht, maar draagcomfort is niet optimaal voor zijslapers.

Pluspunten

• Slapen met geluid werkt écht

Minpunten

• Draagcomfort

Ik was nogal sceptisch over deze oplossing. Slapen met geluid, terwijl ik juist van ieder geluid wakker word... Maar, het werkt écht! Ik gebruik het geluid 'Zand', wat als aanvullend geluid gedownload kan worden. Het klinkt als het ruisen van zand. Een vrij laag, monotoon geluid waar je heerlijk bij in slaap valt. Als ik 's-morgens wakker word en ze uit doe, hoor ik de geluiden waar ik altijd wakker van werd: de vogels in de tuin, mijn partner die licht ligt te snurken... Dus het werkt écht!

Hét minpunt voor mij, en ik heb een paar weken getwijfeld of ik ze om die reden terug zou sturen, is het draagcomfort. Ik ben een zijslaper en had een heel stevig schuimkussen wat mij eigenlijk heel goed beviel. Als je dan met je hoofd op één oor gaat liggen, drukt de sleepbud aan die kant hard in je oor en dat is niet fijn... Ik heb inmiddels een zachter kussen aangeschaft en dat gaat beter, maar omdat ik een voorkeur voor op links liggen heb, merk ik nog steeds dat ik met een enigszins pijnlijk linker oor wakker word. Het zou fijner zijn geweest als Bose de sleepbuds van een volledig zacht materiaal had kunnen maken, dan waren ze perfect geweest. Voor mij weegt het voordeel van de geluidsmaskering en het daardoor beter door kunnen slapen op tegen het nadeel van het draagcomfort.

In andere reviews zie ik dat mensen klagen over de beperkte mogelijkheden. Ja, da's een kwestie van beter lezen voor je koopt. Dit product kan maar één ding: een geluid afspelen om je beter te laten slapen. Het zijn geen draadloze oordopjes. De sleepbuds zijn ongelofelijk klein. Als je die als true wireless oordopjes zou kunnen gebruiken, zouden ze het niet lang volhouden op de accu. Terwijl met het beoogde gebruik, ze het royaal de hele nacht volhouden. Nog wel een minpuntje vind ik het verbinden met de telefoon. Dat gaat niet altijd even soepel. Vooral als je ze 's-nachts in wilt doen, wil je eigenlijk dat ze direct en probleemloos verbinden, maar dat is dus niet altijd het geval. Soms moet ik zelfs even de laadstekker in het opbergdoosje doen en de earbuds er even in en weer uit halen om ze echt te activeren. Terwijl de earbuds zelf dan nog 100% vol zitten.

Al met al, ik denk dat er geen betere oplossing is voor lichte slapers die van ieder geluid wakker worden. Daarmee vind ik dit een voldoende goede oplossing, die gezien de mogelijkheden, wel behoorlijk aan de prijs is. Maar ach, een goede nachtrust is wel wat waard!

Heb jij ook een Bose Sleepbuds II (Wit)?