NAD T 758 V3 Review

Bjk1903 9 maart 2021, 420 views Product gekocht

NAD T 758 V3

Klasse AB versterker welke heel goed presteert op stereo geluid. Waar voor zijn geld en laat je niet afleiden door zijn saaie uiterlijk; het is een wolf in schaapskleren.

Pluspunten

• Stereo geluid is verbluffend, kan geen klasse D tegenop
  • Simpele menu
  • Dirac
  • Verdeling van echte wattages
  • Meest gangbare technieken en protocollen aanwezig
  • BluOs; ideale streamings opties ook voor Hi-res audio

Minpunten

• Beperkte HDMI ingangen
  • Oogt saai
  • Afstandsbediening van Onkyo was fijner

Geluidskwaliteit Score: 5
WauW!

Na lang een Onkyo instap model gebruikt te hebben was ik toe aan een upgrade. Hoewel mijn Klipsch RP6000 luidsprekers niet veel kracht nodig hebben, kwamen ze niet tot hun recht met de Onkyo.
Belangrijk bij een volgende receiver was dat het op stereo boven gemiddeld moest scoren. Uiteraard goede streamingsopties moest hebben. Daarnaast ook de meest gangbare protocollen op video ondersteunen.

Ik kon kiezen tussen de Denon avr x4500 (klasse d) of de Nad t758V3i (klasse A/B).

Aangezien ik stereo geluid belangrijker vond dat allerlei toeters en bellen (lees: protocollen) waar je uiteindelijk toch voor betaald, heb ik voor de NAD gekozen. 110 W pure stereo geluid en 60 echte wattages bij 7.1 opstelling.

Niet alleen de vermogen maar ook de aanwezigheid van Dirac is doorslaggevend geweest. Hiermee kun je net even betere afstemming vinden. Wel moet ik toegeven dat het wel wat tijd in beslag neemt en even zoeken is.

Buitenkant ziet er niet zo spannend , zelfs saai uit. Maar het is een echte wolf in schaapskleren. Met de BluOS module ben je verzekerd van (bijna) alle streamingsopties. Ook wordt Apple Airplay2 ondersteund wat een mooie toevoeging is. Zone 2 zit er ook standaard op en er wordt hiervoor zelfs een aparte afstandsbediening voor geleverd.

Ja er zitten ook minpunten aan het apparaat; er zijn maar 3 hdmi ingangen. Voor mij is dat voldoende maar het is toch een beperking. Het ziet er gewoon saai uit, en ook de afstandsbediening is niet echt gebruiksvriendelijk te noemen. Dirac afstemming is even zoeken maar als je de juiste afstemming weet te vinden, is het een grote plus punt. Je kunt ook maar 1 subwoofer aansluiten...heb er maar 1..

Verder ben ik nog vooral aan het ontdekken en experimenteren. Mocht ik nog nieuwe dingen tegenkomen zal ik mijn review bijwerken

Heb jij ook een NAD T 758 V3?