EPOS | Sennheiser GSP 600

€ 129,-
Specificaties Bedraad met 3.5mm - Bekijk alle specificaties

EPOS | Sennheiser GSP 600 Review

rakaus 2 maart 2021, laatste update op 14 april 2021, 330 views Product gekocht

EPOS | Sennheiser GSP 600

Geen tot weinig bass, geluidskaart nodig met EQ mogelijkheid en bass booster voor goed geluid. Dit is een koop waar je spijt van gaat krijgen. Lees mijn uitgebreide interview.

Pluspunten

• Met goede geluidskaart en EQ prima headset

Minpunten

• Out-of-the-box ondermaats blikkerig geluid
  • Geluidskaart nodig met EQ mogelijkheid en bass booster
  • Zonder EQ aanpassing zeer matig geluid
  • Zoals in een ander review hier aangegeven, dit wordt je slechtste aankoop dit jaar
  • Zit oncomfortabel na meerdere uren gebruik

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 2
€200 euro voor een headset, daar zou je zeker toch wel iets van mogen verwachten maar het tegendeel blijkt. Mijn HyperX Cloud Core van €70 klinkt vele malen beter in games. Waar de HyperX wellicht een te zware bass heeft komt dit wel beter naar voren in games. De lage tonen in de GSP 600 daarentegen zijn vrijwel volledig afwezig.

De headset heb ik niet kunnen proberen voor aanschaf dus ik heb veel reviews gelezen en bekeken. Niks anders dan lof als je de reviews mag geloven, maar het is allemaal één grote schijn. Alle reviewers krijgen de producten opgestuurd om te reviewen en iets negatiefs zeggen zou ervoor zorgen dat ze geen producten meer ontvangen van hun leverancier. Tussen de regels door lees je in aantal reviews wel dat de bass 'subtieler' is. Maar negatiever dan dit ga je niet vinden in tech reviews.

Hierbij een eerlijke review, deze headset is out-of-the-box niet aan te raden. De lage tonen zijn volledig afwezig en het klinkt letterlijk alsof je in een blik zit. Ik was verbaasd over het feit dat een headset van dit bedrag op deze manier kon klinken. Nu staat Sennheiser bekend om een wat neutraler geluid en een realistischere geluidsweergave. Dit in tegenstelling tot andere gaming headsets waarin de bass volledig opgekrikt wordt maar waardoor die wel beter geschikt zijn voor games. De headset is het predicaat 'professional gaming headset' zeker niet waardig.

Omdat ik de headset tweedehands had gekocht en ik geen zin had om het nogmaals aan te bieden via V&A heb ik een gokje gewaagd en een nieuwe geluidskaart gekocht, de Creative Sound Blaster Audigy Fx voor €34. Via deze geluidskaart was ik in staat om de lage tonen te versterken via de EQ instellingen en bass booster in de software van Sound Blaster. Na deze instellingen gewijzigd te hebben was ik pas tevreden over het geluid van de headset in games én muziek.

Als ik de EQ en de SBX Pro Studio instellingen uitschakel klinkt de headset direct weer alsof je in een blikje zit.

Het comfort is gemiddeld te noemen. Na lange gamesessies voel ik een onaangenaam gevoel in mijn oorschelpen, moet regelmatig even de headset even afzetten. Microfoon is bovengemiddeld goed.

Kort samengevat, sla deze headset over als je geen geluidskaart hebt met EQ instellingen en/of bass booster. Geloof de reviews niet op YouTube. Er zijn ongetwijfeld betere headsets te vinden voor dit geld.

Heb jij ook een EPOS | Sennheiser GSP 600?

Vraag & Aanbod