HP Compaq Mini CQ10-400SD (WS618EA) Review

JDy 4 maart 2011, 5.584 views

HP Compaq Mini CQ10-400SD (WS618EA)

Pluspunten

• ++ - De Prijs!
  • + - Uiterlijk
  • - Mooi formaat scherm voor netbook - 10.1''

Minpunten

• - Windows XP

Deze review type ik vanaf de Compaq Netbook, ik heb deze net binnen.

Het eerste wat ik dacht toen ik de verpakking opende was: wat is hij klein!
Ik was natuurlijk gewend aan een notebook van 17,3'' na een paar uurtjes wen je wel.

Wat opvalt is dat het toetsenbord handig ingedeeld is, zo zitten er bijvoorbeeld hotkeys op.
Het tweede, was wel degelijk een opluichting, het was dat de touchpad de klikdingetjes aan de onderkant had zitten

Het design is erg goed, als de netbook dicht geklapt is ziet hij er erg gelikt uit, als je hem openklapt die je dat hij volledig zwart is aan de binnenkant.

Qua poorten had hij wat uitgebreider mogen zijn ( maar wat moet je er van verwachten? het is een netbook! :+ )
Hij bevat:
3x USB
1x VGA
1x Multicard reader
1x Koptelefoon/Luidsprekeringang
1x Netwerkingang
1x Ingang voor Kensington Security lock

Een nadeel vind ik Windows XP in deze tijd had ik minstens Windows 7 starter verwacht.

De pc lijkt wat moeite te hebben met het aanmelden bij een draadloos netwerk, na een tijdje komt het pas op gang ( ik heb dit getest bij meerdere netwerken )

Het feit dat deze pc uitgerust is met Windows XP is waarschijnlijk vanwege het feit dat hij 200 heeft gekost.

De netbook is zeker niet zwaar (1,22kg ) daarom is hij zeer mobiel, het scherm heeft een goede maat (10,1'') ik kan er zelfs fs2004 op spelen en google earth op draaien!

Conclusie:

Mobiele, Betaalbare, Mooie Netbook!

Edit -- 4-3-2011

2 Weken geleden startte ik de netbook op en hij bleef na het rode Q scherm hangen, zoals ik gewend ben belde ik de helpdesk van HP op, daar werd ik uitstekend geholpen en een paar dagen daarna werd de netbook opgehaald door FedEx en ik had hem 7 dagen daarna weer terug, ze hadden hem gereset.

En gister kwam ik er achter dat de batterij niet meer oplaadde dus ik belde weer de helpdesk, na een test kwamen zij met het plan om een nieuwe batterij kosteloos op te sturen en die verwacht ik volgende week.

Dus zeker een grote plus voor service ( pick up & return ) en ook de helpdesk!!

Heb jij ook een HP Compaq Mini CQ10-400SD (WS618EA)?

Een beetje kale review wel, ik hoop dat je 'm nog uitbreidt. Bijvoorbeeld de batterijlevensduur, wat het minpunt is aan de snelheid van WiFi want volgens de spec is 802.11 N mogelijk. Ik bedoel de prijs is mooi maar kan je er ook wat mee.
Ga ik direct wat aan doen, Thanks ( dit is mijn eerste review! )
Zal wel persoonlijke keuze zijn...
maar heb deze gekozen juist omdat hij Windows XP heeft
snap dan ook niet waarom dit als nadeel gezien moet worden.
Het is hele lichte hardware waarom een zwaarder OS er op zetten ?
zonder toegevoegde waarde.
Kan je mij wellicht ook vertellen hoe lang de accuduur van deze netbook is??