1 review

€ 34,99
Specificaties Draadloze oplader (Universeel-compatible) - Bekijk alle specificaties

Belkin BOOST↑CHARGE draadloos laadstation (15 W) + Quick Charge 3.0-wandlader (24 W) Wit (Galaxy S10+, Galaxy S10, Galaxy Note 10+, Galaxy Note 10, Google Pixel 4, iPhone 11 Pro Max, iPhone 11 Pro, iPhone 11, iPhone SE 2nd Gen, iPhone XR, iPhone XS Max, iPhone XS, iPhone X, iPhone 8 Plus, iPhone 8) Review

Victor Belli 14 februari 2021, 230 views Product gekocht

Voor wie fan is van draadloze opladers: Goed product, prima oplaadsnelheden bij een S20 Ultra. Hij kon mij zelf niet overtuigen om te gebruiken, vanwege de veel kortere laadtijden bij bedraad opladen. Daarnaast maken zowel de meegeleverde adapter als het oplaadstation irritante geluidjes.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Goede oplaadsnelheid

Minpunten

• Geluidjes!
  • Nog steeds stukken langzamer dan bedraad opladen

Een draadloze oplader die met 15w kan opladen. Al een tijdje naar op zoek, eerder wel opladers gehad van 5w maar dat vond ik veel te traag. Hierop besloten deze Belkin aan te schaffen.

Bij aanschaf was het even opletten, aangezien deze draadloze oplader zowel met als zonder 24w-adapter verkocht wordt. Naar mijn idee is het een must om deze met adapter aan te schaffen. Toen ik de oplader aansloot op mijn Samsung 25w adapter, kreeg ik een 50% lagere oplaadsnelheid dan met de meegeleverde Belkin-adapter.

Zoals je mag verwachten, was het een kwestie van stekker in het stopcontact steken en alles werkt. Telefoon kan in je hoesje blijven zitten en door de aangebrachte rubbers op het oplaadvlak schiet je telefoon er niet zomaar af. De telefoon en oplader warmen wel lekker op, maar dat is ook niet gek met 15 watt.

Ik heb de oplader een paar dagen uitgeprobeerd, maar hij kon mij niet bekoren. Ik kocht hem met het idee om mijn telefoon op te kunnen laden als ik hem even weglegde. Het vergt echter 2-3 uur om een S20 Ultra echt fatsoenlijk op te laden. Voor iemand die zijn telefoon wel vaker voor langere tijd weglegt, is dit dus een mooie oplossing, maar niet voor mij. Ik heb liever een uurtje het ongemak van een draad.

Het grootste minpunt voor mij waren uiteindelijk de geluiden die voortkomen uit zowel de Belkin-adapter als de oplader zelf. De Belkin-adapter maakt sowieso geluid, ongeacht of er een apparaat opgeladen wordt. Ik zit op 70cm afstand van het stopcontact, en dan was het gewoon hoorbaar. En ben je wat aan het opladen, dan gaat de oplader ook nog pruttelen. Hier zul je dus ook last van hebben als je je telefoon 's nachts op je nachtkastje hebt liggen om op te laden. Dat heeft mij doen besluiten het artikel terug te sturen.

Heb jij ook een Belkin BOOST↑CHARGE draadloos laadstation (15 W) + Quick Charge 3.0-wandlader (24 W) Wit (Galaxy S10+, Galaxy S10, Galaxy Note 10+, Galaxy Note 10, Google Pixel 4, iPhone 11 Pro Max, iPhone 11 Pro, iPhone 11, iPhone SE 2nd Gen, iPhone XR, iPhone XS Max, iPhone XS, iPhone X, iPhone 8 Plus, iPhone 8)?