Arctic Freezer 64 Pro Review

STErcanNewbie 20 mei 2006, 456 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil

Minpunten

• Koelt weinig
  • Niet geschikt voor OC

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 1
Deze koeler is niet geschikt voor Socket A. Voordat ik deze koeler had besteld, had ik ergens op een forum gelezen dat het Athlon XP compitable was. Maar het monteren van deze koeler op een Socket A is heel makkelijk. Na beetje inspecteren en modden, lukte het mij om de koeler op mijn 3200+@2,33 GHZ te plaatsen.

De resultaat is 50 graden IDLE met de programma CPU IDLE.
Zonder CPU IDLE 53 graden.
Gamen lukt niet > loopt vast.

Deze koeler is voor midrange processors perfect. Maar voor OC en high end cpu's (veel WATT) is dit niks.

Vergeleken met mijn vorige koeler Thermaltake Volcano 12 doet hij het super slecht.

Volcano 12
IDLE met CPU IDLE 43 graden (RPM ~ 3800)
Zonder CPU IDLE 46 graden (RPM ~ 4100)
Gamen 50 graden (RPM ~ 5600)

Toeren tal verhoogt zich met de CPU celsius.

Het is een budget product. Sommige stukken zijn lelijk afgewerkt.

Moet wel erbij zeggen hij is muis still.

Ik verkoop hem voor 5 euro. Alleen de pasta is van plaats verandert. Tijdens het modden, heb ik niks gewijzigd aan de koeler maar een andere pin erop gezet.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

dan is je koeler toch verkeerd gemonteerd ,want hier doet ie 41 stressed (f@h), en mijn sempron 3000+ socket 754 draait hier leuk 600 mhz sneller (2400mhz in plaats van 1800)
Wat wil je ook, hij is niet geschikt voor socket A maar daar wordt ie wel op gebruikt.
Als je de reviews had gelezen zou je weten dat deze koeler uitstekend presteert, en zeer geschikt is voor oc'en. Mijn a64 x2 houdt ie dan ook netjes op 35c idle (5v).

Er is duidelijk iets mis met je setup/montage
Er zijn genoeg reviews die jouw product survey tegenspreken, deze cooler doet het juist heel goed. Bijkomend voordeel is dat hij stukken goedkoper is dan zijn tegenstanders & vaak nog beter presteert!

Check > http://www.arcticcooling....u2.php?idx=80&data=5&disc=

Als je had gekeken op de Arctic site bij Socket A coolers, dan had je kunnen zien dat hij er niet tussen stond :r

mijn 3700+ @ 2,4 houdt hij op 30 graden idle