Trust GXT 450 Blizz RGB 7.1 Surround Gaming Headset

€ 33,69
Specificaties Bedraad met USB - Bekijk alle specificaties

Trust GXT 450 Blizz RGB 7.1 Surround Gaming Headset Review

MarchelV 10 februari 2021, 1.275 views Product gekocht

Trust GXT 450 Blizz RGB 7.1 Surround Gaming Headset

Na wat aanpassingen in de equaliser is het een goede headset voor weinig geld. Zonder aanpassing is het echter bagger.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Prijs / Kwaliteit goed

Minpunten

• 'Out of the box' een baggergeluid
  • Oorschelpen kunnen niet aangepast worden

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Tja... en toen ging de headset stuk, die dingen hebben ook niet het eeuwige leven.

Er moest dus een nieuwe komen, omdat ik niet bepaald een audiofiel ben is 'goed' voor mij goed genoeg. Op zoek dus naar zo veel mogelijk geluid voor zo weinig mogelijk geld.
Altijd goede ervaringen met Trust gehad dus gekozen voor een low-end headset van onze welbekende budgetboer.

Vol verwachting klopt ons hart... De deurbel gaat. Sinterklaas! Oh, nee... 't is de postbode, maar hij heeft een pakje voor me dus prima.
Uitpakken
De headset zit in een mooie doos met daarin, uiteraard de headset, vier foam dopjes, een usb-naar-usb stekker en wat (on)nodig leesvoer.
In de boekjes staat niks wat ik nog niet wist. Wat bla bla bla over de garantie en de schoonmaakinstructies: droge doek, "de headset, en meegeleverde assesoires, zijn niet vaatwasserbestendig." Joh, meen je dat nou?
En die foam dopjes, waar zijn die dan voor? Na wat gepuzzel (denk ik) dat ze als ruisfilter dienen om de microfoon heen.
En dan nog dat rare stekkertje, usb-naar-usb, wat heb je daar nou aan? Er gebeurt niks extra wanneer ik dat stekkertje er tussen prik, tot nader order mag deze in de la met andere nutteloze rommel.
Aansluiten
Een usb headset aansluiten is niet zo gek moeilijk, dat moet ik zelfs kunnen! En ja hoor, ik kan het. Usb stekker erin en gaan met die banaan. Ik ben er ook achter gekomen waar die usb-naar-usb stekker voor is. De headset heeft op beide oorschelpen multi color leds, sluit je de headset direct aan op een usb poort dan werken de leds niet. Via het stekkertje krijgen ze wel stroom. (stekkertje gaat alsnog de la in, kan mooi naast de lijster liggen)
Tadaa! Pling! (oftewel, het geluid)
Sodeknetters! Wat is dat ding luid! Er komt meer herrie uit dan uit mijn speakertjes, gelukkig had ik 'm op mijn bureau liiggen ipv dat ik 'm op had. Alle sliders van de volume mixer maar eens op 2 gezet (2 van de 100) en het master volume op 50, dan is het een stuk beter. Mocht wel wat minder want elke nieuwe tool die zijn eigen geluid maakt staat standaard op 100, dat knalt door je oren als een bom.
Maar eens een muziekje erbij... Wat een bagger geluid! Heb ik de doos nog? Gaat vriend linea recta weer terug :( Dat had ik niet verwacht, schel en dof tegelijkertijd. Alsof je watten in je oren hebt. Maar eens op de website van Trust gekeken, het blijkt dat je nog extra software moet installeren om de headset goed te kunnen gebruiken, staat niet in de boekjes.
De software
Hoewel de software niet heel duidelijk is (soms dubbel klikken en soms met rechts om een menu te krijgen) is er veel mee in te stellen. De equaliser is het belangrijkste deel van de software, zodra deze ingesteld is komt er best een knap stukje geluid uit. Beetje dof maar het kan er mee door.
Er zitten ook wat 'grappen' in, zo kun je je stem vervormen naar mannelijk, vrouwelijk of 'monster'. Leuk voor een keer maar je hebt er niet veel aan. Ook kun je het inkomende geluid bewerken, denk aan: galm, regen, verkeersgeluiden, enz. Ook geinig maar wanneer gebruik je het? Inderdaad, nooit.
Een redelijke headset voor weinig geld, maar je moet wel even pielen om alle instellingen goed te krijgen.
Pro:
- Grote oorschelpen
- Zacht materiaal
- Licht
- Goedkoop

Con:
- Zelfs na instellingen een beetje dof/mat geluid
- Oorschelpen kunnen niet aangepast worden
- Onduidelijke handleiding

Heb jij ook een Trust GXT 450 Blizz RGB 7.1 Surround Gaming Headset?