MSI Immerse GH61 Review

DutchmanOnly 4 februari 2021, laatste update op 4 februari 2021, 43 views Product gekocht

MSI Immerse GH61

Relatief scherp geprijsde koptelefoon voor 55 euro. Prima geluid en microfoon qualiteit voor deze prijs klasse. Helaas wel van bijna helemaal van plastic en ik had last van wat krakende scharnieren, wat tevens wel te fixen is.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit uitstekend
  • Valt lekker groot
  • Microfoon is inschuifbaar

Minpunten

• Zowat volledig plasic
  • Krakende scharnier
  • Geen knoppen op de headset zelf

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 5
Nadat mijn HyperX Cloud II het begaven was ik op zoek naar een niet al te dure vervanging. Bij het zoeken op nieuwste releases van headsets vond ik de MSI Immerse GH61. Opzich heb ik altijd wel een goeie ervaring gehad met producten van MSI, dus ging op verder onderzoek.
Na het lezen van wat reviews waren meeste reacties vrij positief, maar wat mij vooral opviel was dat in deze buitenlandse reviews prijzen als 100$ of 75£. Gezien dat wij hem hier voor 55 euro kunnen krijgen, verwachte ik echt een bang for buck.

Nu ik hem een paar weken gebruik ben ik er ook zeker blij mee. De microfoon werkt gewoon als verwacht, niks speciaal. Het geluid is gewoon goed in deze prijsklasse en in combinatie met de DAC waarmee je volume, 7.1 en mute kan regelen. Met de Nahimic software kan je een beetje rommelen met de settings om het geluid naar je smaak te veranderen.

Het frame en de oorschelpen vallen wat groot, wat ik zelf wel prettig vind. Het is helaas wel zowat volledig van plastic, wat zorgt dat het ietswat kan kraken. In het begin had ik zeker last van een van de scharnieren, maar na met wat moeite van invetten en gewoon gebruik is dit helemaal verholpen.

Het wordt ook megeleverd met een stoffe covers voor de oorkussens en een giganstishe case om het te vervoeren, wat ik zelf nooit zou gebruiken maarja het zit erbij.

Heb jij ook een MSI Immerse GH61?